سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اهدای بیش از ۱۳ هزار واحد خون در مازندران

مردم مازندران ۱۳ هزار و ۴۶۸ واحد خون مرداد ماه امسال اهدا کردند.

پوریانی مدیرکل انتقال خون مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت: ۱۷ هزار و ۶۱۱ نفر مرداد ماه امسال به پایگاه‌های انتقال خون مازندران مراجعه کردند که از این تعداد ۱۳ هزار و ۴۶۸ نفر موفق به اهدا خون شدند.

وی افزود:در همین مدت ۹ هزار و ۷۹۴ نفر اهداکننده مستمر، ۳ هزار و ۵۹۰ نفر با سابقه و ۸۴ نفر برای اولین بار در مازندران خون اهدا کردند.

مدیرکل انتقال خون مازندران، سهم بانوان استان را در اهدای خون ۳۸۸ واحد اعلام کرد.

پوریانی افزود: مازندران به علت داشتن ۴هزار و ۵۰۰ بیمار خاص، ۵ مرکز جراحی قلب و تصادفات جاده‌ای بیشترین مصرف کننده خون در کشور است.

پوریانی گفت: ۱۷۰ هزار و ۲۸۶ نفر پارسال در استان برای اهدای خون به پایگاه‌های انتقال خون مراجعه کردند که از این تعداد ۱۳۰ هزار و ۴۱۳ نفر موفق به اهدای خون شدند.

وی افزود: با توجه به اینکه عمر فرآورده‌های خون محدود بوده و نیاز به خون سالم همیشگی است از هم استانی‌ها درخواست می‌شود با حضور مستمر در مراکز انتقال خون استان با اهدای خون خود بیماران و نیازمندان به این ماده حیاتی را حمایت کنند.
مدیرکل انتقال خون مازندران گفت: به دلیل کاهش ذخایر خونی در گروه‌های خونی A. مثبت و O. منفی از دارندگان این گروه‌های خونی تقاضا می‌شود برای اهدای خون اقدام کنند.
انتهای پیام/آ


اهدای زندگی ۱۳ هزار هزار مازندرانی به بیماران نیازمند خون

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.