سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازداشت ۵۰ تظاهرکننده در چین

در پی تظاهرات خشونت‌آمیز در اعتراض به افزایش هزینه‌های تحصیل در یکی از مدارس مرکز شهر لیانگ در جنوب شرق چین، حدود پنجاه تن دستگیر شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری فرانسه، پلیس چین روز یکشنبه اعلام کرد پس از تظاهرات خشونت‌آمیز در اعتراض به افزایش هزینه‌های تحصیل در یکی از مدارس مرکز شهر لیانگ در جنوب شرق چین، حدود پنجاه تن دستگیر شدند.

پلیس چین با انتشار بیانیه ای در پایگاه اینترنتی خود اعلام کرد بیش از ششصد معترض شب یکشنبه در برابر کمیساریایی لیانگ در استان هونان تجمع کردند. چند ساعت پیش از آن نیروهای پلیس مانع از تظاهرات آنها شده بودند. چهل و شش تن از افرادی که به سوی مسئولانی که با معترضان سخن می گفتند آجر و بطری پرتاب کردند دستگیر شدند. پلیس اعلام کرد خودروهای زیادی تخریب شد.

تصاویر منتشرشده در توئیتر جمعیت خشمگینی را نشان می دهد که با با پلیس ضد شورش درگیر شده بودند. اعتراضات زمانی آغاز شد که به والدین شماری از دانش آموزان مدرسه متوسطه گفته شد فرزندانشان را در خوابگاه یک مدرسه خصوصی ثبت نام کنند که موجب افزایش قابل توجه هزینه های تحصیلی آنها شد. علاوه بر این نگرانی هایی درباره سطح مواد شیمیایی سمی فرمالدئید در برخی خوابگاه های مدارس متوسطه وجود دارد. اداره آموزش و پرورش محلی اطمینان داد که این مشکل را به سرعت حل خواهد کرد.

اعتراضات این چنینی در چین بسیار رایج است. این در حالی است که شهروندان چینی روش های بسیار محدودی برای بیان شکایات خود به مسئولان دارند. مسائل مرتبط با سلامت و تحصیل کودکان در چین به عنوان کشوری که دولت آنها چند دهه است که سیاست تک فرزندی را به خانواده ها تحمیل کرده است مسئله ای حساس محسوب می شود.

انتهای پیام/

تظاهرات خشونت‌آمیز در جنوب شرق چین

برچسب ها: آسیا ، تظاهرات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.