سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان قهرمان رقابت های کیک بوکسینگ واکو کشور

رقابت های کیک بوکسینگ واکو قهرمانی کشور که در كرمان برگزار شد، با قهرمانی میزبان پایان یافت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، عبدلرضا رسولی، مسئول کمیته انجمن واکو در استان کرمان گفت: در رقابت های کیک بوکسینگ واکو قهرمانی کشور که به مدت دو روز در کرمان برگزار شد، 320 ورزشکار از 17 استان در رده های سنی نونهالان، نوجوانان و جوانان در ۷ رشته و در دو بخش تاتمی و رینگی با یکدیگر به رقابت پرداختند .

وی افزود: طی دو روز برگزاری این مسابقات، حدود ۲۰۰ مسابقه انجام شد.

رسولی تصریح کرد: ورزشکاران با ۳۲۰ ثبت نام در رده های سنی و اوزان مختلف در ۴ رشته تاتمی: موزیکال فرم (کاتای با موزیک)،  پوینت فایتنگ، لایت کنتاکت و کیک لایت) و ۳ رشته رینگی (فول کنتاکت، لوکیک و K-1 رولز) با یکدیگر به رقابت پرداختند .

وی یادآور شد: در پایان کرمان با 11 طلا 10 نقره و 9 برنز، گیلان با 7 طلا 5 نقره، کرمانشاه با 6 طلا 8 نقره و 7 برنز، مرکزی با 6 طلا 4 نقره و 2 برنز مقام های اول تا چهارم را از آن خود کردند.

رسولی افزود: تجهیزات ایمنی و استاندارد استفاده شده در این مسابقات طبق استاندارد های رسمی بین المللی صورت پذیرفت و همچنین برای اولین بار در کشور، ورزشکاران توانستند از سیستم داوری الکتریکی (scoring system) طبق استانداردهای بین المللی مورد تایید کمیته بین المللی المپیک و شورای المپیک آسیا استفاده کنند.

وی تصریح کرد: محمد مهدی زاهدی، نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی  و مرتضی بلوردي رییس هیئت انجمن های ورزشی با حضور در مجموعه ورزشی امام علی (ع)، سالن فجر کرمان ضمن دیدار با ناصر نصیری رییس انجمن کیک بوکسینگ واکو ایران، رییس کنفدراسیون کیک بوکسینگ آسیا (واکو آسیا) و نایب رییس سازمان جهانی واکو مبارزات نوجوانان، جوانان کشور، در توزیع جوایز و مدال های قهرمانان اوزان مختلف حضور یافتند.

نکاتی در مورد کیک بوکسینگ و انجمن کیک بوکسینگ واکو ایران

انجمن کیک بوکسینگ واکو ایران به ریاست ناصر نصیری عضو و نماینده رسمی کنفدراسیون کیک بوکسینگ آسیا (واکو آسیا) و سازمان جهانی کیک بوکسینگ (واکو) در کشور در حال فعالیت است.

کنفدراسیون کیک بوکسینگ آسیا (واکو آسیا) از طرف شورای المپیک آسیا (OCA) به عنوان متولی و مسئول ورزش کیک بوکسینگ در آسیا منصوب شد.

سازمان جهانی کیک بوکسینگ (واکو) عضو سازمان گیزف/اسپورد اکو (GAISF/SPORTACCKRD)  است.

انجمن کیک بوکسینگ (واکو ایران) توسط وزارت ورزش و جوانان به عنوان تنها انجمن رسمی کیک بوکسینگ در کشور شناخته شده است.

با توجه به موارد ذکر شده، تنها ورزشکاران انجمن (واکو)، نماینده رسمی ایران در داخل و همچنین خارج از کشور هستند و تنها انجمن کیک بوکسینگ (واکو ایران) حق اعزام تیم ورزشی کیک بوکسینگ به خارج از کشور را تحت عنوان تیم ملی عهده دار است.

انتهای پیام/ب

کرمان بر بام رقابت های کیک بوکسینگ واکو قهرمانی کشور

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.