سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انهدام تجهیزات نظامی آمریکایی‌ها در شمال استان الحجه/ پایگاه های نیروهای شورشی به کنترل یمنی‌ها درآمد+ تصاویر

یک منبع میدانی گفت: نیرو‌های یمنی موفق شدند مقادیر زیادی تجهیزات نظامی ساخت کشور‌های آمریکا و چین را منهدم کنند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛تازه‌ترین خبر‌ها از تحولات میدانی شمال غرب یمن حاکیست، عملیات گسترده نیرو‌های ارتش و رزمندگان انصارالله برای باز پس گیری گذرگاه «الطوال» در شمال استان حجه و مرز‌های مشترک با عربستان ادامه دارد.

براساس اطلاعات به دست آمده، نیرو‌های یمنی پس از درگیر‌های سنگین و نفس گیر موفق شدند چند پایگاه نیرو‌های شورشی را به کنترل دربیاورند؛ این پایگاه‌ها توسط رژیم آل سعود به انواع تجهیزات نطامی مجهز شده بود.

یک منبع میدانی اعلام کرد: نیرو‌های ارتش و رزمندگان انصارالله در جریان درگیری‌ها برای پاکسازی این پایگاه‌ها موفق شدند مقادیر زیادی تجهیزات سبک و سنگین نظامی ساخت کشور‌های آمریکا و چین را منهدم کنند.

این منبع میدانی با بیان این که نیرو‌های یمنی به نزدیکی گذرگاه «طوال» در مرز‌های مشترک با استان جیزان عربستان رسیده اند، افزود: نیرو‌های ارتش و رزمندگان انصارالله درصدد هستند ارتفاعات منطقه را بازپس بگیرند تا بر گذرگاه اشراف کامل پیدا کنند.

 صد‌ها تن از نیرو‌های شورشی با پشتیبانی جنگنده‌های رژیم آل سعود، حملاتی را از سمت استان جیزان و مناطق مرزی مشترک برای دور کردن نیرو‌های یمنی از گذرگاه «طوال» انجام دادند.

نیرو‌های یمنی مستقر در منطقه با وجود حملات هوایی در مقابل نیرو‌های شورشی مقاومت کردند و اشراف کامل آنان بر منطقه باعث شد، پیشروی‌ها پس از ۵ ساعت درگیری سنگین، متوقف شود.


بیشتر بخوانید:آمریکا مسئول کشته شدن تک‌تک یمنی‌هاست/ واشنگتن از جنگی حمایت می‌کند که قربانیانش هیچ کاری علیه ما انجام نداده‌اند 


به گفته منابع میدانی، نیرو‌های ارتش و رزمندگان انصارالله در ادامه عملیات معکوسی را انجام دادند و توانستند نیرو‌های شورشی را در منطقه زمین گیر کنند و آنان را به سمت گذرگاه «طوال» مجبور به عقب نشینی کنند.

نیرو‌های یمنی در جریان درگیری‌ها حدود ۴۰ تن از نیرو‌های شورشی را کشته و زخمی کردند؛ ۳ خودروی نظامی نیرو‌های شورشی هم در این درگیری‌ها هدف قرار گرفتند و منهدم شدند.

 نیرو‌های ارتش و رزمندگان انصارالله در جریان درگیری‌ها یک پهپاد شناسایی نیرو‌های شورشی را هم هدف قرار دادند و منهدم کردند؛ این پهپاد ساخت کشور چین و از مُدل CH-۴ است.

از محور مرکزی منطقه «حیران» و جنوب غرب بخش «حرض» در شمال غرب استان الحجه خبر می‌رسد، درگیری سنگین میان نیرو‌های یمنی و نیرو‌های شورشی همچنان در جریان است و مناطق میان طرفین دست به دست می‌شود.

اگر منطقه حیران سقوط کند، نیرو‌های یمنی در منطقه «حرض» از سه محور محاصره می‌شوند؛ ائتلاف غربی، عربی و صهیونیستی با کمک نیرو‌های شورشی در تلاش است مناطق شمال غرب و شمال استان حجه را به طور کامل اشغال و به استان صعده (مهم‌ترین پایگاه انصارالله) نفوذ کند.

در حال حاضر، بخش‌هایی از شمال غرب و شمال استان حجه از جمله «صحرای میدی، بندر میدی، حومه جنوب گذرگاه طوال و بخش‌های غربی و مرکزی حیران» تحت اشغال نیرو‌های شورشی است.

منبع:مشرق

انتهای پیام/

ادامه پیشروی نیروهای ارتش و رزمندگان انصارالله در مرزهای مشترک با عربستان

برچسب ها: عربستان ، یمن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.