سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

البرادعی: هدف آمریکا از توقف کمک‌ها به «آنروا» از بین بردن حق بازگشت فلسطینیان است

مدیرکل سابق آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در توئیتر نوشت هدف آمریکا از متوقف کردن کمک‌ها به آژانس امداد و اشتغال آوارگان فلسطینی (آنروا)، از بین بردن حق بازگشت فلسطینیان است.

­به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، محمد البرادعی، مدیرکل سابق آژانس بین المللی انرژی اتمی در صفحه خود در توئیتر نوشت: «هدف از توقف کامل حمایت‌های مالی دولت آمریکا از آژانس امداد و اشتغال آوارگان فلسطینی وابسته به سازمان ملل متحد (آنروا) اقتصادی نیست بلکه از بین بردن مفهوم آوارگان فلسطینی و حق بازگشت آنان است».

وی در ادامه نوشت: «تلاش‌ها برای از بین بردن این مسئله تحت عنوان "معامله قرن" ادامه دارد. کشور‌های عربی هم اکنون باید دسته جمعی تصمیم دولت آمریکا را درباره توقف کمک‌ها به آنروا محکوم کنند. این کشور‌ها باید سهم آمریکا را (که حدود سیصد و شصت میلیون دلار است) پرداخت کنند و به صراحت در برابر تلاش‌ها برای بازی با حق بازگشت آوارگان فلسطینی بایستند».

گفتنی است آمریکا روز جمعه از توقف تمامی کمک‌هایش به آنروا خبر داد. این تصمیم آمریکا واکنشهای زیادی را در پی داشت و بسیاری از گروه‌های فلسطینی آن را محکوم کردند.

انتهای پیام/

برچسب ها: فلسطین ، سازمان ملل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.