سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با حضور معاونت پشتیبانی نهضت سوادآموزی کشور؛

جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی در شهرستان سنندج برگزارشد

جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی شهرستان سنندج با حضور معاونت پشتیبانی نهضت سوادآموزی کشور در فرمانداری سنندج برگزار شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،پرویز کوثری معاونت پشتیبانی نهضت سوادآموزی کشوردر این جلسه با بیان اینکه در این سفر دو روزه به استان کردستان ما چندین هدف را دنبال می‌کنیم، گفت: استان کردستان در زمینه سواد آموزی رشد خوبی داشته به طوری که از سال ۹۰ تا ۹۵ با توجه به سرشماری که صورت گرفته ۳.۸ درصد رشد داشته که از میانگین کشوری ۲.۶ درصد بالاتر بوده است و ما از زحمات کلیه مدیران و عوامل اجرایی تقدیر و تشکر می‌کنیم.
وی افزود: بررسی کار‌ها و سیاست‌هایی که به استان ابلاغ شده از اهداف مهم ما در این سفراست تا بدانیم برنامه‌های عملیاتی تا چه اندازه درست انجام شده و چالش‌های پیش روی سواد آموزی را حل و بررسی کنیم.
معاونت پشتیبانی نهضت سوادآموزی کشور بیان کرد: همچنین کردستان علی رغم پیشرفت خوبی که در بخش سوادآموزی داشته، اما از نظر نرخ سوادآموزی در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ ساله که گروه هدف ما است از میانگین کشوری پایین‌تر بوده و این نیازمند تلاش و کار بیشتری در این زمینه می‌باشد.
فرماندار سنندج نیز در این جلسه اظهار داشت: بخشی از جامعه ما خواندن و نوشتن نمی‌دانند و این برای ما بسیار سنگین بوده و قطعا باید تلاش‌های بیشتری در راستای رفع این مسئله انجام گیرد.
زارعی با اشاره به اینکه باید کار‌های فرهنگی بشتری در سطح استان انجام گیرد، افزود: کار فرهنگ سازی بسیار مهم و نقش صداو سیما در این راستا انکارناپذیر است.
انتهای پیام/م

رشد ۳ درصدی استان کردستان در زمینه سواد آموزی

برچسب ها: جوانان ، اشتغال
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.