سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری مسابقات بازیافت فلزات در دانشگاه امیرکبیر

دومین دوره مسابقات کشوری تولید و بازیافت فلزات در دانشگاه صنعتی امیرکبیر در حال برگزاری است.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دومین دوره مسابقات کشوری تولید و بازیافت فلزات در دانشکده شیمی دانشگاه امیرکبیر در حال برگزاری است.

مجید ماستری فراهانی دبیر اجرایی این مسابقه گفت: 21 نفر در قالب 8 تیم 2 تا 3 نفره از دانشگاه‌های شهید چمران اهواز، سهند تبریز، صنعتی بیرجند، علم و صنعت، صنعتی شریف، تهران، همدان و امیرکبیر به این مسابقات راه یافتند.

فراهانی در ادامه گفت: 30 تیم برای حضور در این مسابقه ثبت‌نام کردند و پس از داوری اولیه 8 تیم به مرحله برگزاری آزمون‌های علمی راه یافتند، در این مرحله پودر باتری که حاوی نیکلز، کادنیان و لیتیوم_یون است به گروه‌ها داده شده و باید آن را به محصول قابل فروش تبدیل کنند.

دبیر اجرایی دومین دوره مسابقات بیان کرد: این تیم‌ها طی 10 سال فرصت دارند آزمایشات را انجام دهند و در نهایت به تیم‌های منتخب در هر دو بخش؛ تیم‌های اول 2و نیم میلیون تومان به تیم‌های دوم یک و نیم میلیون و تیم سوم و چهارم 500 هزار تومان جایزه تعلق می‌گیرد.

فراهانی در ادامه بیان کرد: روز دوشنبه مرحله دفاع از پروپوزال با حضور هیئت داوران است و پس از اعلام تیم‌های برگزیده از آنها تقدیر می‌شود.

وی درباره کمیته داوری این مسابقات توضیح داد: 11 داور در مرحله عملی این مسابقات را همیاری می‌کنند و از استادان دانشگاه‌های برتر کشور و نمایندگان صنعت برای ارزیابی این دوره از مسابقات دعوت شده است.

فراهانی در مورد نهادهای حمایت‌های کننده این مسابقات گفت: مراکزی همچون سازمان توسعه منابع انرژی (مربوط به وزارت دفاع) سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران، سازمان محیط زیست، وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت علوم، سازمان ایمیدرو، انجمن صنعت باتری، نظام مهندسی معدن و برخی شرکت‍‌های خصوصی حمایت‌های مادی و معنوی این مسابقات را برعهده دارند.

دبیر اجرایی دومین دوره مسابقات در پایان اظهار کرد: این دوره از رقابت‌ها با هدف یافتن راهکارهای نوین و دارای توجیه اقتصادی و با محوریت بازیافت باتری‌های مستعمل برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

دومین دوره مسابقات کشوری تولید و بازیافت فلزات

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.