سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

نارضایتی کارگردان تئاتر از استقبال کم مخاطبان نمایش «سر حدات لیر»

شکریان گفت: با وجود تبلیغات خوب، ولی بازخورد مخاطبان از نمایش ما رضایت بخش نبوده است.

مهتاب شکریان که اولین تجربه کارگردانی خود را روی صحنه آورده است، در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص نمایش «سرحدات لیر» گفت: نمایش «سرحدات لیر» اثر لیر شاه شکسپیر است که توسط باقر سروش اقتباس شده؛ نمایشی تراژدی که با خنده‌های تلخ همراه است.

وی با اشاره به استفاده از ایده‌های زندگی شخصی خود در این نمایش در خصوص نحوه شروع نمایش عنوان کرد: از ۲۵ فروردین ۹۷ کار «سرحدات لیر» شروع شد؛ اما دوست داشتم زمان اجرا در سالنی کار کنم که اثرم به عنوان یک کار اولی دیده شود.

شکریان در خصوص میزان تبلیغات نمایش بیان کرد: سعی کردیم تبلیغات خوبی داشته باشیم، ولی بازخورد مخاطبان از نمایش تا به امروز رضایت بخش نبوده است. زمانی که سالن از تئاتر دوستان پر می‌شود، انرژی خاصی به همه عوامل کار می‌دهد. در حال حاضر اولویت برای اکثر مخاطبان بازیگر است، نه متن و اجرای نمایش. در تئاتر عوامل و بازیگران از تمام توانایی و استعداد‌های خود برای این کار استفاده می‌کنند و با وجود مشکلات اقتصادی با عشق و علاقه در صحنه تئاتر حضور دارند.

وی در خصوص مشکلات پرداخت هزینه اجاره سالن تئاتر افزود: از مشکلات این روز‌های تئاتر هزینه بالای اجاره سالن است و این موضوع کار را برای جلب اعتماد تهیه کننده سخت‌تر کرده است و موجب دیده نشدن زحمت همه عوامل می‌شود. بازیگران در نمایش من با ارائه هنر خود باعث فکر کردن مردم به اجرا می‌شوند.

شکریان در خصوص جزئیات زمان اجرای نمایش بیان کرد: این اثر از اول تا بیست و پنجم شهریور هرشب ساعت ۲۲ در تماشاخانه تئاتر مستقل تهران اجرا می‌شود، اما ادامه اجرا با ایام محرم همزمان شده که فعلاً زمان دقیق آن مشخص نیست.

گفتنی است؛ در خلاصه داستان این نمایش آمده است:

من خواب دیدم. توی خوابم آفتاب آنقدر داغ بود که همه چیز روی زمین در حال ذوب شدن و کش آمدن بودند. دست‌های بخشنده لیر مدام وا می رفت و دراز و درازتر می شد. توی خواب من گانریل و ریگان دست‌های دراز لیر بخشنده رو از روی زمین برداشتند و مثل طناب به دورش کشیدند و پیچیدن و پیچیدن. اونقدر پیچیدن که لیر بخشنده مثل یک نوزاد قنداق پیچ شده بود.

نگار عابدی، روزبه حصاری، نگین ابدالی، علی آتین، آتیه جاوید، نسیم اسدپور، محمد قائدی و نادر فلاح از بازیگران اصلی نمایش «سرحدات لیر» هستند. این نمایش از ۱ تا ۲۵ شهریور هرشب ساعت ۲۲ در تماشاخانه تئاتر مستقل تهران روی صحنه می‌رود.

انتهای پیام/

 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.