سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فراهانی در تذکر پیش از دستور:

شهروندان مجبور به تغییر الگوی تأمین مسکن شده‌اند

فراهانی‌ با اشاره به رشد قیمت مسکن طی 3 دهه گذشته گفت: بسیاری از اقشار طبقه متوسط و کم درآمد جامعه برای تأمین مسکن خود با مشکلاتی مواجه شده‌اند.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مجید فراهانی رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران در هشتاد و سومین جلسه شورای شهر تهران که امروز(یکشنبه) برگزار شد، در تذکر پیش از دستور خود در خصوص وضعیت بافت فرسوده شهر تهران اظهار کرد: باید به بازآفرینی شهری و نوسازی بافت فرسوده برای تأمین مسکن اقشار کم درآمد توجه کرد.

فراهانی‌ با تأکید بر اینکه مسکن یکی از مهمترین‌ نیازهای اساسی خانواده‌ها است، گفت: مسکن مناسب را می‌توان پس از غذا و پوشاک یکی از اساسی‌ترین نیازها‌ برای داشتن زندگی مبتنی بر کرامت انسانی دانست.

وی تصریح کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران در اصول 2، 31 و 43 قانون اساسی این حق را محترم شمرده‌ و دولت را به تأمین مسکن برای همه اقشار جامعه موظف کرده است.

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران با بیان اینکه وضعیت مسکن طی سال‌های اخیر نامناسب بوده است، افزود: رشد نسبت شاخص قیمت مسکن به درآمد طی 3 دهه گذشته در ایران سرسام‌آور بوده و این شاخص در نیمه نخست سال جاری رشد روزافزونی  داشته است.

وی تأکید کرد: این رشد به گونه‌ای است که دسترسی اقشار مختلف به مسکن را به امری کاملاً نابرابر بدل‌ ساخته و بسیاری از اقشار در تأمین مسکن خود با مشکل روبرو شده‌اند.

فراهانی با بیان اینکه این وضعیت سبب شده تا اقشار مختلف به تغییر الگوی تأمین مسکن از تغییر در محله‌ سکونت و استفاده از واحدهایی با متراژ پایین‌ و مهاجرت به خارج از تهران مجبور شوند، گفت: این تغییر بدون شک در افزایش ترافیک، آلودگی هوا و افزایش آسیب‌های اجتماعی اثرگذار‌ خواهد بود.

وی با تأکید بر اینکه رشد نسبت شاخص قیمت خانه به درآمد در مورد اقشار بسیار کم درآمد به عددی بالای 30 رسیده که بیش از 3 برابر کشورهای توسعه یافته است، افزود: اقشار کم درآمد ایران یک سوم اقشار کم درآمد کشورهای توسعه یافته شانس خانه‌دار شدن دارند و حل این مسئله نیازمند مداخله دولت با همکاری شهرداری است.

فراهانی با بیان اینکه با برنامه‌ریزی برای تأمین مسکن بر پایه بازآفرینی‌ شهری و نوسازی بافت فرسوده می‌توان حق مسکن شهروندان را تأمین کرد، گفت: این امر نیازمند اقدام و عمل است، بر همین اساس در اجرای بند 3 ماده 71 قانون شوراهای اسلامی کشور درباره‌ توجه به بازآفرینی‌ شهری و نوسازی بافت فرسوده به منظور تأمین مسکن اقشار کم درآمد به وزارت راه و شهرسازی و شهرداری‌ تهران تذکر می‌دهم.

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران گفت: امیدواریم با اقدام به موقع شاهد نوسازی بافت فرسوده باشیم و از این طریق‌ مسکن مورد نیاز اقشار طبقه متوسط و کم درآمد تأمین شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.