سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

درخشان نیا در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

آماری از افراد بدون شناسنامه نداریم/ روستا به روستا به دنبال افراد بدون اسناد هویتی هستیم

رئیس سازمان ثبت احوال کشور گفت: سازمان ثبت احوال روستا به روستا افراد فاقد مدارک هویتی را شناسایی می‌کند.

حمید درخشان نیا رئیس سازمان ثبت احوال کشور در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با تاکید بر اینکه آمار افراد فاقد شناسنامه به طور دقیق مشخص نیست، اظهار کرد: اما به طور حتم تعداد این افراد بسیار کم است.

وی با بیان اینکه شاید در برخی از مناطق مرزی کشور افراد هنوز برای دریافت شناسنامه اقدام نکرده باشند، گفت: به محض مراجعه و درخواست این افراد و در صورت تأیید هویت‌شان، به سرعت برای آن‌ها شناسنامه صادر خواهد شد.

رئیس سازمان ثبت احوال کشور با تاکید بر حساسیت موجود درخصوص اینکه همه افراد اسناد هویتی داشته باشند، گفت: افراد این سازمان با مراجعه به منازل افراد در دورترین مناطق کشور و دِه گردشی،برای صدور اسناد هویتی ایرانیان همه تلاش خود را به کار بسته‌اند.


بیشتر بخوانید: هزینه خدمات ثبت احوال چقدر است؟ 


وی اتباع خارجی فاقد شناسنامه را در رده افراد فاقد شناسنامه ندانست و گفت: در این میان ممکن است برخی اتباع خارجی سال‌های طولانی در ایران زندگی کرده باشند و یا فرزندان بانوان ایرانی که با اتباع خارجی ازدواج کرده‌اند، فاقد اسناد هویتی باشند که نباید این افراد در آمار ایرانیان بدون شناسنامه لحاظ شوند، زیرا صدور شناسنامه ایرانی برای این افراد نیاز به مصوبه مجلس دارد و مستلزم قانون در این زمینه است.

رئیس سازمان ثبت احوال کشور با بیان اینکه تعداد اتباع ایرانی فاقد شناسنامه بسیار اندک است، گفت: به عنوان مثال تعداد این افراد در استان سیستان و بلوچستان 3 هزار و 200 نفر و در خراسان رضوی نیز حدود یک هزار نفر است که در صورت مراجعه و تأیید اسناد هویتی‌شان، این افراد به سرعت صاحب شناسنامه می‌شوند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
علیرضاچشک
۲۱:۳۶ ۲۰ مهر ۱۳۹۸
ماشناسنامه نداریم نمیتونیم هیچ جابریم نمیتونیم هیچ کاری بکنیم
Baluoch
۲۳:۳۲ ۰۸ شهريور ۱۳۹۸
یا امار درست نمیدی یا واقعا نمیدونی عزیزم.سریع شناسنامه میدن؟بخدا من میشناسم چند نفر رو که نزدیک ده ساله دوندگی کردن برای شناسنامه و ایرانی و بومی هستن ولی بهشون شناسنامه نمیدن و اخرم دلسرد شدن.بیشتر این افراد در استان سیستان و بلوچستان است که فقط شهر زاهدان که مثلا از کلان شهرهای کشور است و امکانات فراوان بهره مند است بیش از صد هزار نفر فاقد مدرک هویتی هستن.
یونس
۰۰:۰۴ ۲۱ خرداد ۱۳۹۸
شناسنامه نداریم