سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خبر خوش برای پیشکسوتان هنر/افزایش مستمری ماهانه از هفته آینده اجرایی می‌شود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از افزایش مستمری ماهانه پیشکسوتان هنر از ٢٠٠ هزار تومان به ٨٠٠ هزار تومان خبر داد و گفت: این طرح در دست بررسی است و از هفته آینده اجرایی می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛ سیدعباس صالحی در حاشیه آئین افتتاح کتابخانه مرکزی بجنورد اظهار کرد: به دنبال اجرای این طرح تا هفته آینده هستیم که کمک مستمری و هدیه ماهانه به پیشکسوتان هنر، از حدود ٢٠٠ هزار تومان به ٨٠٠ هزار تومان ارتقاء یابد.

وی افزود: بیمه هنرمندان نیز از اتفاقات خوبی بوده که به صورت مستمر در دست پیگیری است.

صالحی اضافه کرد: در همین راستا تعداد بیمه شدگان از ١٩ هزار نفر در سال گذشته به ٣٠ هزار بیمه شده در سال جاری افزایش یافته است.

وی درباره میانگین سرانه فرهنگی، تصریح کرد: سرانه فرهنگی و هنری استان‌ها متفاوت است و امیدواریم به میانگین خوبی دست یابیم. البته اعلام دقیق این آمار بستگی به آن دارد که شاخص‌های فرهنگی و هنری در همه حوزه‌ها در نظر گرفته شود.

صالحی خاطر نشان کرد: اکنون ٢٢ هزار کانون فرهنگی هنری در مساجد کشور داریم که در مواردی این آمار در سرانه فرهنگی استان‌ها ذکر نمی‌شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به موضوع روستا‌های دوستدار کتاب نیز اظهار کرد: هر سال خراسان شمالی یکی از کاندیدا‌های جدی این برنامه است.

صالحی شاخص‌های زیرساختی، ایده‌های کمک به حوزه کتابخوانی و تعداد اعضای فعال در کتابخانه‌ها را از موارد ارزیابی انتخاب روستا‌های برتر دوستدار کتاب عنوان کرد.

وی اضافه کرد: امسال ١٠ روستای دوستدار کتاب در سراسر کشور انتخاب شده است که از این تعداد دو روستا از خراسان شمالی بوده است.

انتهای پیام /ف

۳۰ هزار هنرمند تحت پوشش بیمه

برچسب ها: بیمه ، وزارت ارشاد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.