سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صعود کوهنوردان فسایی به ارتفاعات اشترانکوه

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان فسا گفت: تیم قله نوردان شهرستان فسا ارتفاعات اشترانکوه را فتح کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ ابوالفتح پور رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان فسا گفت: گروهی از کوهنوردان شهرستان فسا با ۴۱ نفر کوهنورد توانستند طی یک کوهپیمایی ۲ روزه، سن‌بران بلندترین قله رشته کوه  اشترانکوه را به ارتفاع ۴ هزار و ۱۵۰ متر فتح کنند.

اشتران کوه، رشته کوهی در شرق استان لرستان و یکی از بلندترین رشته کوه‌های زاگرس است که در ۵ کیلومتری جنوب شهرستان ازنا و ۱۵ کیلومتری غرب شهرستان الیگودرز و ۳۰ کیلومتری جنوب شرقی دورود قرار دارد.

عباد دهقان خلیلی سرپرست این گروه کوه نوردی هم گفت:: در راستای اجرای طرح ملی صعود مرتفع‌ترین قلل استان‌های کشور با عنوان سیمرغ کوه‌های ایران (۳۱ قله در ۳۱ استان) این ششمین صعود تیم کوهنوردی قله نوردان فسا است که در مدت ۳ روز سفر و ۲ روز صعود انجام شد.

وی افزود: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته برای اجرای طرح سیمرغ که صعود به ۳۱ قله برتر استان‌های کشور است قرار است در مدت سه سال به اتمام برسد.

سرپرست این گروه کوه نوردی ادامه داد:این تیم کوهنوردی توانسته است تا کنون قله‌های دیگری از جمله بل، تشگر، قاش مستان، سبلان را نیز فتح کنند و قرار است این تیم در مهرماه قله تفتان در استان سیستان و بلوچستان را نیز فتح کنند.

در حال حاضر در شهرستان فسا ۲۰ تیم کوهنوردی با ۳۰۰ نفر مشغول به فعالیت هستند.

انتهای پیام/ن

فتح ارتفاعات اشترانکوه توسط کوهنوردان فسایی

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.