سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آخوندی:

تمامی فرودگاه‌ها باید در تراز جهانی قرار گیرند

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به کسب رتبه های بین المللی فرودگاه مهرآباد و مشهد،گفت: سایر فرودگاه‌ها نیز باید بتوانند قدرت رقابت با فرودگاه‌های بین‌المللی را کسب کنند.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در مراسم "طرح پرورش نسل آینده مدیران فرودگاهی"، با بیان اینکه پرورش و توجه به منابع انسانی و مدیران کارآموز باید در اولویت تمامی معاونت‌ها قرار گیرد، گفت: در تمامی بخش‌ها  به مدیران کارآموز نیاز داریم این موضوع تنها در برخی از معاونت‌ها اجرایی شده است .هم اکنون در سازمان بنادر و دریا نوردی، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، شرکت راه آهن و شرکت بازآفرینی شهری این موضوع باید در اولویت قرار گیرد.

وی ادامه داد: بخش خصوصی باید مدیریت خود را بازبینی کند و این امر باید در بخش مالی و اقتصادی به شکل گسترده‌ای تسری یابد.

آخوندی گفت: فرودگاه‌ها به عنوان نماد یک کشور بسیار با اهمیت هستند و هر مسافر ایرانی و غیر ایرانی که وارد کشور می‌شود،‌ فرودگاه را با سایر فرودگاه‌های جهان مقایسه می‌کند بنابراین باید سعی کنیم  خاطره مثبت و خوبی در ذهن مسافران حک کنیم.

وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد: باید سطح کیفیت و سطح خدمات دهی به مسافران با ویژگی ایرانی  افزایش یابد.

آخوندی با اشاره به اینکه برخی از فرودگاه‌ها کشور از لحاظ سطح سرویس دهی توانسته اند در سطح بین‌المللی رتبه‌های خوبی را کسب کنند، گفت: فرودگاه مهرآباد و مشهد خود را در معرض رقابت بین‌المللی قرار داده و موفق به کسب رتبه شدند؛ امیدواریم سایر فرودگاه‌ها نیز بتوانند قدرت رقابت با فرودگاه‌های بین‌المللی کسب کنند.

وی ضمن انتقاد از طراحی برخی از فرودگاه‌ها افزود: فرودگاه‌ها باید نمادی از شهرها باشند به طوری که اگر فردی وارد یک فرودگاه می‌شود، بداند که در کدام شهر قرار دارد به طور مثال فرودگاه اردبیل مقبره‌ای از شیخ صفی‌الدین را در محیط فرودگاهی خود طراحی کرده و به عنوان نماد شهر خود در آنجا قرار داده است.

وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: تمامی عوامل فرودگاه‌ها باید حس ایرانی بودن را در ادب، نزاکت و کمک کردن به مسافران انتقال دهند و ما در حوزه فرودگاهی علاوه بر وفاداری سازمانی، وفاداری ملی را نیز می‌خواهیم.

آخوندی ادامه داد: تمامی فرودگاه‌ها باید در تراز جهانی قرار گیرند و ما متأسفانه در بخش مدیریت از نقطه ضعف‌هایی برخوردار هستیم.

وی با بیان اینکه در حوزه فرودگاهی باید از استانداردهای بین‌المللی عدول کنیم،‌ گفت: از جهت تکنیکی و مدیریتی باید فرودگاه‌ها هم سطح با بخش‌های بین‌المللی باشد؛‌ هم اکنون فرودگاه یک سازمان بسته و درونی نیست زیرا که باید در فرودگاه‌ها بحث درد تا درد را داشته باشیم.

وزیر راه و شهرسازی توضیح داد: باید حمل و نقل درون شهری را در حوزه فرودگاه‌ها مورد توجه  قرار دهیم؛ متأسفانه مدیران وقت فرودگاه امام به بحث حمل و نقل درون شهری در این فرودگاه بی‌توجه بوده اند و هم اکنون هیچ وسیله‌ای به جز تاکسی و یا خودروی شخصی از این فرودگاه مسافران را جا به جا نمی‌کند.

آخوندی به طراحی فرودگاه مشهد و توجه به حمل و نقل درون شهری در این فرودگاه اشاره کرد و گفت: در نقشه ابتدایی این فرودگاه،‌ مترو چندین کیلومتر تا فرودگاه فاصله داشت و در آن دوره طی رایزنی‌هایی که با شهرداری و استانداری انجام دادیم، مترو نزدیک فرودگاه مشهد طراحی شد و هم اکنون مسافران می‌توانند از طریق مترو به اطراف حرم جا به جا شوند؛ چنین طراحی‌هایی برای فرودگاه شیراز و مهرآباد نیز در دستور کار قرار گرفته است.

وی  با بیان اینکه آموزش تخصصی در فرودگاه‌ها بسیار با اهمیت است، گفت: مدیران باید نحوه تعامل با مسافران و کارمندان خود را آموزش ببینند  چرا که این موضوع به افزایش کیفیت در جا به جایی مسافران بسیار کمک می‌کند.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه به طراحی اقامتگاه در فرودگاه‌ها به ویژه فرودگاه‌های بین‌المللی اشاره کرد و افزود: هم اکنون در فرودگاه امام خمینی به این موضوع توجه شده و هتلی در شأن مسافران در این فرودگاه طراحی شده و این طراحی نشان می‌دهد که مدیران در فرودگاه‌ها باید دید وسیعی داشته باشند.

آخوندی ادامه داد: در شرکت راه آهن موضوعی تحت عنوان TOD وجود دارد که به معنای توسعه مبتنی بر حمل و نقل است و هم اکنون ایستگاه‌های راه آهن به یک نقطه توسعه شهری تبدیل شده است.

آخوندی حمل و نقل ترکیبی و نحوه کارکرد آن را بسیار با اهمیت دانست و گفت: حمل و نقل ترکیبی هم اکنون در فرودگاه امام خمینی مورد توجه قرار گرفته به طوری که دهکده لجستیکی در این فرودگاه طراحی شده است.

وی در ادامه به نحوه انتخاب مدیران نسل آینده فرودگاه‌ها اشاره کرد و گفت: تمامی کارکنان شرکت فرودگاه‌ها در یک آزمون تخصصی شرکت کرده و هر فردی که دارای صلاحیت در این حوزه باشد، انتخاب خواهد شد.

انتهای پیام/

طراحی برخی از فرودگاه‌ها ایراد دارد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.