سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دومین سکوی دریایی فاز ۱۴ پارس جنوبی راهی آب‌های خلیج‌فارس شد

عملیات انتقال دومین عرشه دریایی طرح توسعه فاز ۱۴ پارس جنوبی از بوشهر به آب‌های خلیج‌فارس آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، پس از پایان موفقیت آمیز مراحل ساخت، بارگیری و مهاربندی عرشه اقماری ۱۴ c، این سازه دریایی امروز (شنبه، ۱۰ شهریورماه) برای نصب در موقعیت مخزنی خود در پارس جنوبی، راهی آب‌های خلیج فارس شد.

سکوی ۱۴ c. با ظرفیت برداشت روزانه ۵۰۰ میلیون فوت مکعب گاز ترش با استقرار در بخش اقماری مخزن فاز ۱۴ میدان گازی مشترک با قطر، پس از نصب و راه‌اندازی، برداشت ذخایر هیدروکربوری از میدان پارس جنوبی را آغاز خواهد کرد.

یک شناور حامل عرشه دریایی ۱۴ c. به منظور نصب این ابرسازه ۲۲۰۰ تنی صبح امروز از یارد شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) به آب انداخته شد تا دومین سکوی طرح توسعه فاز ۱۴ پارس جنوبی پس از رسیدن به موقعیت خود در میدان مشترک گازی با قطر، نصب و عملیات اتصال بخش‌های مختلف آن آغاز شود.

پیش‌بینی می‌شود نصب دومین سکوی دریایی طرح توسعه فاز ۱۴ پارس جنوبی هفته آینده آغاز شود و تا نیمه دوم مهر به پایان می‌رسد.

این دومین عرشه فراساحلی است که در قرارداد همکاری مشترک شرکت نفت و گاز پارس و شرکت صنعتی دریایی ایران صدرا به اجرا در می‌آید.

طرح توسعه فاز ۱۴ با هدف تولید روزانه ۵۶ میلیون و ۶۰۰ هزار مترمکعب گاز، ۷۵ هزار بشکه میعانات گازی، ۴۰۰ تن گوگرد و تولید سالانه بیش از یک میلیون گاز مایع و یک میلیون تن اتان در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در دست اجراست.

انتهای پیام/ ب

نصب دومین سکوی دریایی طرح توسعه فاز ۱۴ پارس جنوبی نیمه دوم مهر به پایان می‌رسد

برچسب ها: گاز ، اخبار اقتصادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.