سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لاوروف: تحریم‌های آمریکا غیرسازنده است

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه تحریم‌های آمریکا علیه مسکو را غیرسازنده دانست و اعلام کرد کشورش برای مذاکرات با واشنگتن بر پایه احترام متقابل آماده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد در صورت آمادگی طرف آمریکایی برای مذاکرات بر پایه احترام متقابل، مسکو نیز آماده مذاکره است. سرگئی لاوروف در عین حال تحریم‌های آمریکا علیه مسکو را غیرسازنده دانست.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه همچنین به سخنرانی امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه خطاب به دیپلمات‌های این کشور و انتقاد از موضع آمریکا و تمجید ­از همکاری اتحادیه اروپا با روسیه و ترکیه واکنش نشان داد.

رئیس جمهور فرانسه دوشنبه گذشته گفته بود باید روسیه و ترکیه با اتحادیه اروپا ارتباط تنگاتنگی داشته باشند و اتحادیه اروپا باید با این دو کشور مشارکت راهبردی برقرار کند. وی در عین حال اعلام کرد اروپا دیگر نمی‌تواند "برای امنیت خود تنها به آمریکا متکی باشد. "

وزارت امور خارجه روسیه سخنان مکرون را تحلیل کرد. وزیر امور خارجه روسیه در سخنانی که از تلویزیون این کشور پخش شد گفت: "صادقانه بگویم، من نمی‌توانم تصور کنم رئیس جمهور فرانسه هنگام سخنرانی برای دیپلمات‌های فرانسوی که در خارج کار می‌کنند، به موضوع دیگری به غیر از باور‌های شخصی خود در زمینه سیاست خارجی تکیه کند. من مطمئنم که این سخنان عجولانه نبوده بلکه حاصل مدتی تفکر طولانی است."

لاوروف در پاسخ به سؤال طعنه آمیز یک خبرنگار که از وی پرسید آیا وزارت امور خارجه روسیه سخنرانی مکرون را تنظیم نکرده بوده است، این مطالب را گفت.

انتهای پیام/

برچسب ها: روسیه ، آمریکا ، تحریم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.