سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

محکومیت لابی‌گری که به کمپین ترامپ کمک غیرقانونی می‌کرد

بنا به گزارش سی‌ان‌ان، یک لابی‌گر در واشنگتن به دست داشتن در انتقال مخفیانه کمک‌های خارجی اوکراین به کمپین افتتاحیه رئیس‌جمهور فعلی آمریکا اعتراف کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه خبری سی ان ان، ساموئل پاتن، از لابی‌گران واشنگتن روز جمعه به انجام فعالیت ثبت نشده به عنوان یک لابی‌گر متهم شد و اعتراف کرد به کمیته اطلاعاتی سنا دروغ گفته است و به طور غیرقانونی به انتقال کمک مالی از اوکراین به کمیته افتتاحیه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا کمک کرده است.

پرونده دادخواست پاتن مربوط به تحقیقات در حال انجام رابرت مولر، بازرس ویژه پرونده مداخله روسیه در انتخابات سال 2016 آمریکا است و به کمپین انتخاباتی ترامپ نیز ارتباط می‌یابد و حتی به نظر می‌رسد دامنه این اتهامات ممکن است به پاول منافورت، رئیس کمپین انتخاباتی ترامپ نیز برسد.

این اولین بار است که وزارت دادگستری آمریکا به طور علنی فردی را به دلیل همکاری مخفیانه با یک عامل خارجی برای کمک مالی به یک رویداد سیاسی مربوط به رئیس جمهور این کشور متهم می‌کند. او احتمالا با 5 سال محکومیت زندان و پرداخت جریمه 250 هزار دلاری مواجه خواهد شد. زمان اعلام مجازات او هنوز مشخص نشده است.

بنابر اسناد، این فرد متهم است که در مراسم افتتاحیه ریاست جمهوری ترامپ بلیط‌هایی را از طرف یک الیگارش ناشناس  و مهم اوکراینی تهیه کرده است و در نهایت 50 هزار دلار برای 4 بلیط این مراسم پرداخت کرده است. پاتن همچنین از یک آمریکایی دیگر به عنوان خریدار استفاده کرده تا از این طریق به طور مخفیانه این پول‌ها را از یک حساب بانکی در قبرس به کمیته افتتاحیه ترامپ انتقال دهد. براساس اعلام دادستان‌های وزارت دادگستری آمریکا پاتن در آن زمان در جریان بوده که کمیته افتتاحیه ترامپ نمی‌تواند از کمک‌های خارجی استفاده کند. رودی جولیانی، وکیل رئیس جمهور آمریکا در واکنش به محکومیت پاتن اعلام کرد این قضیه ربطی به موکل او ندارد.

دادستان‌های وزارت دادگستری آمریکا قرار است ظرف 60 روز نظر نهایی خود را درباره این پرونده اعلام کنند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.