سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر آموزش و پرورش:

سعی می‌کنم در جلسه استیضاح سوء‌تفاهم‌ها را رفع کنم/ استراتژی‌های جدید آموزش وپرورش را باید به گفتمان تبدیل کنیم

بطحایی گفت: در جلسه استیضاح از همه مدیران دفاع می کنم و سعی می کنم سو تفاهم ها را رفع کنم.

به گزارش  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش وپرورش استان‌های کشور که صبح امروز در اردوگاه شهید باهنر تهران با تبریک هفته دولت وگرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و همچنین تبریک میلاد باسعادت حضرت امام موسی کاظم علیه السلام اظهار کرد: نگاه ما به فعالیت‌ها و برنامه‌ها باید نگاه تیمی باشد بنابراین همانطور که بار‌ها عرض کردم اهداف مشترک تعداد محدودی از افراد با مهارت‌های مکمل و مسولیت متقابل فلسفه تشکیل یک تیم است لذا موفقیت یا شکست یک مجموعه مرهون هماهنگی یا عدم هماهنگی اعضای تیم است.

وی ادامه داد: همکاران در یک مجموعه نباید به چشم رقیب به یکدیگر نگاه کنند بلکه باید به عنوان یک همدل و همراه در کنار هم برای موفقیت سازمان تلاش کنند

وزیر آموزش و پرورش شرایط امروز کشور را خطیر برشمرد و اعلام کرد: در این شرایط بیش از پیش باید در انجام وظیفه خود تلاش کنیم و با انسجام بیشتری کار را پیش ببریم.

تلاش مسئولان برای گفتمان سازی سند تحول باشد

وی با اشاره به اهمیت و در اولویت قرار داشتن سند تحول گفت: تحول را از 2 مسیر محتوا و مدیریت به پیش می‌بریم همه تلاش مدیران کل باید در راستای گفتمان سازی سند تحول صورت گیرد و در سخنرانی‌ها از اصولی مانند مدرسه محوری سخن گفت و دائما در همه سطوح مدیریتی باید مدرسه را به عنوان یک اصل معرفی کنیم و حوزه‌های ستاد نقش پشتیبانی دارد.

بطحایی با اشاره به اجرای چهار برنامه برای ایجاد تحول و تحقق مدرسه محوری تصریح کرد: اولین برنامه انتخاب و انتصاب مدیران از طریق سامانه مربوطه و ایجاد شرایط برای همه متقاضیان پست‌های مدیریتی است.

وی ادامه داد: دومین برنامه تحقق مدرسه محوری و اجرای طرح سنجش صلاحیت‌های مدیران و سومین برنامه طرح سنجش کیفیت مدارس است.

بطحایی اظهار کرد: چهارمین برنامه تفویض اختیار به مدارس است در این زمینه گام‌های جدی برداشته شده است، مدیران استان‌ها و مناطق باید بسیاری از اختیارات خودشان را به مدارس تفویض کنند و این برنامه را با جدیت پیگیری می‌کنیم.

معلمان با مدیران ستادی ارتباط ندارند

وی با اشاره به آماده شدن تلویزیون تعاملی سینا اظهار کرد: مهمترین مشکل ما عدم ارتباط کافی معلمان با مدیران ستادی است، بنابراین باید از این ظرفیت مهیا شده در جهت تقویت تعامل بین مدیران، معلمان با مدیران بهره‌مند شویم.

وزیر آموزش و پرورش حذف آزمون‌های زائد از مدارس ابتدایی را کاری بزرگ دانست و افزود: این سیاست اصلی آموزش وپرورش است لذا نباید از مهر ۹۷شاهد برگزاری آزمون‌ها و وجود کتاب‌های کمک درسی باشیم.

وی حذف رقابت‌های فردی در مدرسه را از دیگر برنامه‌ها دانست و افزود: موفقیت‌های گروهی برای ما مهم است، زیرا آثار تربیتی مطلوب دارد لذا نباید رقابت‌های فردی انجام شود

وزیر آموزش و پرورش گفت: برنامه‌ای که برای اولین بار در آموزش و پرورش در حال رقم خوردن است و آن اختصاص دو ساعت به آموزش مهارت‌ها در پایه‌های چهارم تا ششم ابتدایی ودر دوره متوسطه دوره اول است که دانش آموزان با توجه به صلاحدید شورای مدرسه مهارت‌های زندگی را می‌آموزند

وی ادامه داد: استراتژی‌های جدید آموزش وپرورش را باید به یک گفتمان تبدیل کنیم و دائما در سخنرانی‌ها این سیاست‌ها را برای مخاطبین تشریح کنیم.

از کلیت آموزش و پرورش دفاع کنم

بطحایی با اشاره به وضعیت نیروی انسانی اظهار کرد: با توجه به شرایط موجود استان‌ها باید تلاش کنند هیچ مدرسه‌ای بدون معلم نباشد و مرکز نیروی انسانی مسئول مستقیم ساماندهی نیروی انسانی است.

وی با اشاره به موضوع برگزاری جلسه استیضاح خود که قرار است در روز سه شنبه در مجلس صورت می‌گیرد اذعان کرد: استیضاح را مربوط به خود می‌دانم، اما دفاع از آن را دفاع از همه مدیران آموزش و پرورش می‌دانم.

بطحایی افزود: در این راستا تلاش خواهم کرد از کلیت آموزش و پرورش دفاع کنم تا خدشه‌ای به آموزش وپرورش وارد نشود و سو تفاهمات موجود را رفع کنم.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.