سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صادرات ۱۰ میلیون دلاری اقلام پلاستیکی از یک واحد صنعتی در زرندیه

یک واحد صنعتی در زرندیه سالانه ۱۰ میلیون دلار اقلام پلاستیکی صادر می‌کند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ یک واحد صنعتی استان مرکزی در شهرستان زرندیه حدود ۱۰ درصد نیاز کشور به اقلام پلاستیکی سبک راتامین می‌شود.

منصوری مدیر این واحد صنعتی با اشاره به ارز آوری این کارخانه در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛گفت: سال گذشته حدود ۱۰ میلیون دلار کالا از این کارخانه به کشور‌های همسایه عربی و تازه استقلال یافته صادر شد.

این کارآفرین جوان که چند سالی است از شهر آکسفورد انگلستان راهی زرندیه شده تا به اشتغال جوانان منطقه کمک کند افزود: در این کارخانه بیش از ۵۰ قلم کالای سبک پلاستیکی از جمله انواع سفره‌های یکبار مصرف، کیسه‌های فریزر، بسته بندی، کیسه‌های زباله بیمارستانی و خانگی سازگار با محیط زیست تولید می‌شود.

تولید سالانه بیش از ۵ هزار تن اقلام پلاستیکی در واحد صنعتی در زرندیه

منصوری با بیان اینکه ۲ تن از دوستانش هم برای همکاری با او از خارج به ایران بازگشتند اضافه کرد: تولید ماهانه کارخانه ۴۰۰ تن و سالانه بیش از ۵ هزار تن است و زمینه اشتغال بیش از ۲۰۰ نفر را به طور مستقیم فراهم کرده است.

محصولات این کارخانه که ویژگی آن جدید و به روز بود و محور قرار دادن سلایق خریداران است و در ابتدا به فروشگاه‌های رنجیره‌ای کشور ارسال می‌شود.

منصوری حمایت از صنایع داخلی را نیاز صاحبان صنایع دانست و از وجود رانت در خرید مواد اولیه از پتروشیمی‌ها و کمبود سرمایه در گردش انتقاد کرد.

استان مرکزی چهارمین قطب صنعت کشور و دومین قطب در تنوع تولید در کشور است و بیش از سه هزار واحد صنعتی در استان مرکزی زمینه اشتغال بیش از ۲۰۰ هزار نفر را فراهم کرده است.

انتهای پیام / ج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.