سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گمانه‌زنی‌ها درباره برگزاری رزمایش نظامی در کره‌شمالی

تصاویر ماهواره‌ای حاکی از آن است که کره‌شمالی در حال آماده شدن برای برگزاری یک رزمایش نظامی است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد که کره شمالی در حال آماده شدن برای انجام یک رزمایش نظامی است.

این درحالی است که کارشناسان اعلام کرده‌اند مشخص نیست آیا پیونگ یانگ در این رزمایش نظامی بزرگترین موشک‌های بالستیک خود را هم به نمایش می‌گذارد یا خیر.

گزارش‌ها حاکی از آن است که پیونگ یانگ قرار است در تاریخ 9 سپتامبر سال جاری میلادی به مناسبت هفتادمین سالگرد تأسیس حزب حاکم مراسمی را برگزار کند. این مراسم شامل رزمایش نظامی و بازدید احتمالی نمایندگانی از کشورهای خارجی از کره شمالی است.

کره شمالی همیشه برای نشان دادن قدرت نظامی خود رزمایش هایی را برگزار کرده است و رزمایش نظامی ماه سپتامبر هم در میانه مذاکرات بر سر آینده برنامه هسته‌ای و موشکی این کشور انجام می گیرد.

تصاویر ماهواره‌ای که بوسلیه شرکت «پلنت لبز» تهیه شده است، نشان می دهد رژه نظامی ماه سپتامبر کره شمالی بسیار شبیه به رژه 8 فوریه خواهد بود؛ اما تاکنون هیچ نشانه‌ای از حضور آن موشک‌های بالستیک قاره پیما که می توانست خاک آمریکا را هدف قرار دهد، دیده نشده است.

جوزف برمودز، یک کارشناس مؤسسه پلنت لبز هم اعلام کرد هیچ نشانه ای از وجود موشک های بالستیک قاره پیما دیده نشده است. اما اگر این موشک ها و یا موشک‌های دیگری در این رزمایش وجود داشته باشند تا روز برگزاری رزمایش نظامی در مکان‌هایی امن پنهان نگه داشته می‌شوند.

رئیس جمهور آمریکا و رهبر کره شمالی در تاریخ 12 ژوئن سال جاری میلادی برای گفتگو درباره برنامه هسته‌ای پیونگ یانگ در سنگاپور با یکدیگر ملاقات کردند. اما از آن پس به دلیل انتقادات مکرر دو طرف از یکدیگر، روند مذاکرات به تعلیق افتاده است. دونالد ترامپ هم پس از برگزاری این نشست اظهارات ضد و نقیضی را درباره کره شمالی مطرح کرد. وی به محض بازگشت از سنگاپور اعلام کرد کره شمالی دیگر یک تهدید هسته ای نیست. این درحالی است که او چند روز بعد اعلام کرد کره شمالی همچنان یک تهدید غیرمعمول برای آمریکا محسوب می شود.

انتهای پیام/

احتمال برگزاری رزمایش نظامی در کره شمالی

برچسب ها: کره شمالی ، آمریکا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.