سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

واکنش پوتین به ترور رهبر جمهوری خودخوانده دونتسک

رئیس جمهور روسیه کشته شدن رهبر جدایی طلبان دونتسک را اقدامی «ناجوانمردانه» خواند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه ضمن تسلیت و ابراز همدردی در پی کشته شدن الکساندر زاخارچنکو، رهبر جمهوری خلق دونتسک این اقدام را ناجوانمردانه خواند.

رئیس جمهور روسیه خطاب به خانواده و بستگان زاخارچنکو گفت: عمیق‌ترین پیام‌های تسلیت و همدردی مرا در پی کشته شدن الکساندر زاخارچنکو بپذیرید.

او افزود: الکساندر یک رهبر ملی واقعی، یک فرد شجاع، متعهد و یک خدمتگزار به دنباس بود. او برای دفاع از سرزمین مادری خود برخاست و یک مسئولیت بزرگ را بر عهده گرفت.

ولادیمیر پوتین گفت: قتل ناجوانمردانه الکساندر زاخارچنکو شاهد دیگری است بر وجود کسانی که راه ترور و خشونت را به جای راه حل سیاسی مسالمت آمیز و حتی گفتگو با مردم جنوب شرق در پیش گرفتند و برای به زانو درآوردن مردم دنباس راه حل خطرناکی انتخاب کرده‌اند که نتیجه‌ای برای آن‌ها در پی نخواهد داشت.

رئیس جمهور روسیه ادامه داد: امیدوارم که افراد و سازمان‌هایی که مجریان این جنایت هستند، به سزای عمل خود برسند.

ولادیمیر پوتین در پایان بار دیگر ضمن ابراز همدردی با خانواده و بستگان زاخارچنکو تاکید کرد که روسیه همیشه در کنار آنها خواهد بود.

الکساندر زاخارچنکو، رهبر جمهوری خلق دونتسک ساعاتی پیش بر اثر انفجار در رستورانی واقع در مرکز دونتسک زخمی شد و پس از آن  درگذشت.

الکساندر تیموفیو، وزیر دارایی جمهوری خلق دونتسک نیز در این حادثه زخمی شده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.