سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کودکان و نوجوانان در سینما فانتزی های خود را پیدا می کنند

فیلم نامه نویس سینمای کودک گفت:ما در سینما خیلی عمومی فیلم می سازیم و لازم است که فسلفه فیلم سازی را یاد بگیریم و زمانی که فیلم نامه برای کودکان و نوجوانان نوشته می شود، رویاهای کودکانه در نظر گرفته شود.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سی ویکیمن جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان در اصفهان در حال برگزاری است که در سلسله نشست ها و کارگاه ها، نشست تخصصی اقتباس در سینمای کودکان و نوجوان با حضور فرهاد توحیدی، فیلم نامه نویس سینمای کودک برگزار شد.

فرهاد توحیدی فیلم نامه نویس سینمای کودک در این نشست بیان کرد: جهان کودک و نوجوان اینگونه است که بزرگسالان فکر می کنند آنها به اندازه کافی رشد نکردند و در دنیای بزرگسالی آنها را راه نمی دهند، بنابراین کودکان و نوجوانان مایل به اثبات خود هستند و نقش قهرمانانی را بازی می کنند که کارهای نشدنی را شدنی می کنند.

وی افزود: یکی از مختصات های سینمای کودک و نوجوان زدن پل برای اثبات خود به دیگران است و در همه ادبیات کودک و نوجوان این موضوع بیت الغزل است، پس اگر کودک و نوجوان نتوانند در جهان واقع به تخیلات خود برسد، آن را در سینما دنبال می کند.

توحیدی با بیان اینکه زمانی که ما نوجوان بودیم دائم به فکر بزرگ شدن بودیم و گاهی تظاهر به بزرگ شدن می کردیم که در بسیاری از فیلم ها آرزوهای معکوس به تصویر کشیده می شود، تصریح کرد: یکی از اشکالات این موضوع کنترل گری بزرگتر ها برای کودکان و نوجوانان است و آنها رویاها و خیال پردازی های خود را در سینما دنبال می کنند.

این فیلم نامه نویس سینمای کودک با بیان اینکه کودکان و نوجوانان در سینما فانتزی های خود را پیدا می کنند، گفت: ما در سینما خیلی عمومی فیلم می سازیم و لازم است که فسلفه فیلم سازی را یاد بگیریم و زمانی که فیلم نامه برای کودکان و نوجوانان نوشته می شود، رویاهای کودکانه در نظر گرفته شود.

وی تصریح کرد: بلکه امید، نشاط، الهام بخشیدن فرصت زندگی با استفاده از رنگ، فرم و شکل های تصویری می توان فیلم مناسب سن کودکان و نوجوانان ساخت.

گفتنی است سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان از 8 تا 14 شهریور ماه در اصفهان در حال برگزاری است.

 

انتهای پیام/م

برگزاری سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.