سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برای اینکه نسل ظهور باشیم باید در میانه میدان باشیم/ سه شنبه های مهدوی ؛ پیوند مردم با امام زمانشان

سه شنبه های مهدوی طرحی مردمی است که عموم مردم با آن ارتباط برقرار می‌کنند چراکه غیبت امام زمان (عج) خلأ وجودی همه آحاد و قشرهای مردم است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، سه‌ شنبه‌های مهدوی طرحی خودجوش است که مخاطبان آن از طبقه خاصی نیستند و این طرح در سال 95 از تهران آغاز و پس از گذشت مدتی برای سایر شهرها از جمله استان سمنان نیز الگو شد.

در استان سمنان یاوران و خادمان حضرت مهدی (عج) دور هم جمع شده و قدم در راه نیکی نهادند با عنوان گروه فرهنگی – مذهبی صراط.

گروه فرهنگی – مذهبی صراط و شلوغی هر سه شنبه بلوار 17  شهریور را عابران سمنانی به خوبی می شناسند و از دستان پرمهر خادمان مهدوی گل می گیرند و جرعه ای از شربت آنها را می نوشند که همه اینها به نیت و نذر سلامتی حضرت ولیعصر (عج) است.

فاطمه رحیمی سرپرست گروه فرهنگی – مذهبی صراط در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، با بیان اینکه پویش سه شنبه های مهدوی در کل استان برگزار می شود، گفت: این پویش در شهرستان سمنان از سال 96 به صورت علنی شروع به کار کرد که ابتدا دانشگاه ها از جمله دانشگاه سمنان و پیام نور متولی این امر بودند و بعدها دانشجوها در فضاهای عمومی تر شروع به فعالیت کردند که اکنون گروه صراط به مدت 5 ماه است که در حال فعالیت در بلوار 17  شهریور است.

وی با اشاره به اینکه سختی ها و مشکلات فراوانی در برگزاری این پویش وجود دارد،  تصریح کرد: خوشبختانه توانستیم علم صراط ، علم سه شنبه های مهدوی را در بلوار 17   شهریور نگاه داریم.

رحیمی در ادامه افزود: از جمله فعالیت گروه صراط که بیشتر برای سنین کودکان است، می توان به نقاشی روی صورت، آموزش نقاشی، حفظ شعر و غیره اشاره کرد.

سرپرست گروه صراط درباره برنامه آینده ی خود گفت: از برنامه های آتی گروه صراط ورود به مهد کودک ها است تا حب مهدوی را در بین آنان ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه این پویش با حمایت های مردمی برگزار می شود، گفت: علاوه برمردم ،کمک های خانواده های شهدای مدافع حرم نیز شامل حال گروه صراط و سه شنبه های مهدوی شده است.

رحیمی عنوان کرد : از میزان هزینه های جمع آوری شده ،پذیرایی مختصری در سه شنبه های مهدوی داریم و ما بقی این کمک ها بصورت خرید کالا ،آن هم خودجوش در اختیار مردم نیازمند قرار می گیرد.

سرپرست فرهنگی – مذهبی گروه صراط با اشاره به اینکه میزان هزینه های جمع آوری شده ناچیز است، گفت: امیدواریم با کمک مالی بیشترمردم، این پویش و انجام کار خیر را گسترده تر برگزار کنیم.

رحیمی با اشاره به اینکه  هدف اصلی گروه صراط ایجاد مهر امام زمان در دل مردم است، گفت: گروه صراط  تلاش می کند تا یک روز در هفته مردم را به یاد امام زمانشان بیندازد.

وی با اشاره به اینکه امام زمان (عج) عاشق وشیفته بسیار دارد، گفت: تلاش می کنیم سه شنبه های مهدوی را به نحو احسن انجام دهیم ، هر چند حضور پرشور و استقبال گرم مردم سمنان از این پویش نشان از خوب بودن فعالیت گروه مان است و امیدواریم مورد قبول حضرت ولیعصر (عج) قرار گیرد.

فاطمه رحیمی در پایان عنوان کرد: به لطف و مدد صاحب الزمان این پویش در اعیاد مذهبی علاوه بر بلوار 17 شهریور در جای جای استان سمنان  با حضور پرشور مردم  برگزار میشود.

مولاجان نمی دانیم این سرگردانی تاکی ادامه دارد؟

مهدی جان محبت تو در بین همه ی ماشیعیان است و همه ما یاوران  و یاران توایم و دوستت داریم  و خودشاهدی که تپش قلبه همه ی یاورانت تنها برای توست، یاری مان ده تا در این کار خیر همچنان راهت را ادامه دهیم تا منتظران ظهورت چشمشان روشن به جمالت شود.

امیدواریم با همیاری وهمکاری مردم و مسئولان در این  پویش، قدم در راه پرورش فرهنگ مهدوی قرار دهیم تازمینه فرج امام زمان (عج) را آماده کنیم.

گزارش از عطیه زیاری

انتهای پیام/ ز

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.