سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

علی مطهری:

بین اروپا و آمریکا شکاف ایجاد شده است/ دنبال تسویه حساب سیاسی نباشیم

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: نباید دنبال انتقام و تسویه حساب سیاسی باشیم؛ هر دولتی که روی کار بیاید با مشکلات اقتصادی مواجه خواهد بود؛ البته سوءمدیریت در ارز و دلار بوده و جای تردید نیست.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ؛علی مطهری عصر امروز در جمع مردم خوانسار در فرهنگسرای این شهر با تبریک عید غدیر خم اظهار کرد: واقعه غدیرخم بر هیچ مسلمانی پوشیده نیست، پیامبر(ص) پس از آخرین سفر حج پیام الهی را با معرفی امام علی(ع) به عنوان پیشوا و رهبر انجام داد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: طبق آیه قرآن باید تنها خدا را اطاعت کنیم و هیچ هراسی نباید از کافران داشته باشیم، هیچ قوم و گروهی سرنوشتش تغییر نمی‌کند مگر هوای نفسانی سبب تغییرات در حکومت آنان شود.

وی با اشاره به اینکه طبق آیه قرآن مقام امامت از نبوت بالاتر است، تصریح کرد: امام و رهبر مردم و جامعه را به سمت خدا هدایت می‌کند، مردم اراده و اختیار خود را دارند به همین دلیل هدایت انسان‌ کار سختی که بر عهده رهبر جامعه قرار دارد.

مطهری تصریح کرد: اختلاف شیعه و سنی در مفهوم امامت است، برای شیعه مسأله رهبری قابل احترام است؛ شیعه و سنی دشمنان مشترک دارند، ضروری است اتحاد بین شیعه و سنی حفظ شود تا در مقابل دشمنان پیروز شویم.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: از نظر فکری دانشجو باید مستقل باشد اما در دانشگا‌‌ه‌ها موضع دانشجویان به مسائل حزبی و گروهی است.

وی با اشاره به اینکه اکنون کشور در وضعیت بد اقتصادی قرار دارد، افزود: در 40 سال گذشته تاکنون شرایط اقتصادی کشور این طور نبوده است، فشار مالی و بانکی و نفروختن ارز و کالا از جمله بحران‌های اقتصادی است.

مطهری گفت: هزینه حمل کالا اضافه شده است، آمریکا کشورها را تهدید کرده است، هیچ راهی به جز مقاومت نیست مردم باید مقاومت کنند تا از دوران تحریم‌ها عبور کنیم، آشوب و نقد سیاسی مردم را به تظاهرات وادار می‌کند که عاملی برای تفرقه و نفاق است.

وی ادامه داد: اروپا مانند 15 سال گذشته نیست، اروپا برای این که استقلال خودش را نشان دهد با ایران در حال قرار داد همکاری است و از تک‌روی آمریکا ناراحت است.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کشور آلمان و فرانسه اعلام کردند برای داد و ستد با ایران باید سیستم مالی مستقل صورت گیرد تأکید کرد: نباید دنبال انتقام و تسویه حساب سیاسی باشیم هر دولتی که روی کار بیاید با مشکلات اقتصادی مواجه خواهد بود، البته سوءمدیریت در ارز و دلار بوده و جای تردید نیست.

وی افزود: امروز ترکیه و هند در حال همراهی هستند و اعلام کردند ما به تحریم‌ها اهمیت نمی‎دهیم؛ از طرفی بین آمریکا و کشورهای اروپایی نیز شکاف ایجاد شده بنابراین تنها راه برون‌رفت از بحران اتحاد و همبستگی ملت و دولت است.

انتهای پیام/پ

علی مطهری  در جمع مردم خوانسار

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.