سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افتتاح موزه چاپ و نشر در بافت تاریخی بوشهر

همزمان با هفته دولت موزه چاپ و نشر در عمارت علوی در بافت تاریخی بوشهر با سرمایه گذاری ۱۴ میلیارد ریال راه اندازی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر در آیین افتتاح موزه چاپ و نشر در بافت تاریخی بوشهر اظهار داشت: این موزه با مرمت عمارت علوی در بافت تاریخی بوشهر با ۱۴ میلیارد ریال اعتبار ایجاد شده است.

ناصر امیرزاده با بیان اینکه این پروژه در سه مرحله استحفاظی و استحکام، مرمت تکمیلی به عنوان موزه چاپ و نشر تعیین شده خاطر نشان کرد:مساحت عمارت تاریخی علوی ۵۷۲ مترمربع و زیربنای آن ۴۷۰ مترمربع است.

وی با بیان اینکه عمارت علوی مربوط به اواخر دوره قاجار است تصریح کرد: این بنای تاریخی در خیابان ساحلی و دربافت قدیم شهر قرار دارد که به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بوشهر مساحت بافت تاریخی بوشهر را ۴۰ هکتار دانست و افزود: این بافت که از زیباترین بافت‌های تاریخی ایران است به نقطه و مرکز مهم گردشگری ایران تبدیل شده است.

امیرزاده با بیان اینکه در بافت تاریخی بوشهر بیش از ۸۰۰ واحد مسکونی مستقر است گفت: بافت تاریخی بوشهر شامل چهار محله کوتی، بهبهانی، شنبدی و دهدشتی با قدمت بیش از ۱۵۰ سال است که به ثبت آثار ملی میراث فرهنگی رسیده است.

وی توسعه زیرساخت‌های خدماتی و عمرانی را در اولویت برنامه امسال دانست و تصریح کرد: در اجرای پروژه‌های زیرساختی و عمرانی دستگاه‌های مختلف اجرای همکاری و مشارکت می‌کنند.

امیرزاده از افتتاح پروژه مرمت قلعه زائرخضرخان اهرمی خبرداد و بیان کرد: قلعه زائرخضرخان اهرمی مربوط به دوره قاجار و در فهرست آثار ملی قرار دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بوشهر مساحت قلعه زائر خضرخان اهرمی را سه هزارو ۴۰۰ مترمربع دانست و خاطر نشان کرد: مرمت حفاظتی قلعه زائرخضر خان از سال ۸۶ و مرمت تکمیلی آن از سال ۹۴ با ۲۶ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات استانی و ملی انجام شده است.

وی افزود: با احیای قلعه زائرخضرخان اهرمی گردشگری شهرستان تنگستان تقویت و کمک بزرگی به اشتغال‌زایی در منطقه می‌شود.

امیرزاده تصریح کرد: با کاربری سفره‌خانه سنتی و یا مرکز توریستی فرهنگی قلعه زائرخضر خان اهرمی کمک بزرگی به بخش گردشگری و جذب توریسم در این شهرستان می‌شود.

انتهای پیام/م

موزه چاپ و نشر در عمارت بافت تاریخی بوشهر راه‌اندازی شد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.