سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نماینده، ولی فقیه در سیستان و بلوچستان:

واقعه غدیرخم برای حفظ دین به وقوع پیوست

نماینده، ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: واقعه غدیرخم به دستور خداوند برای حفظ دین بعد از پیامبر اکرم (ص) به وقوع پیوست.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، آیت الله عباسعلی سلیمانی  نماینده، ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان در همایش مردمی لبیک یا رسول الله (ص) که در مسجد جامع زاهدان برگزار شد، با تشریح جزئیات واقعه غدیر خم اظهار داشت: واقعه غدیرخم که در مسیر بازگشت از حجه الوداع در سال دهم هجری رخ داد ماموریتی از جانب خداوند به پیامبر اکرم (ص) واگذار شد.

امام جمعه زاهدان ادامه داد: اهمیت این ماموریت آن قدر مهم بود که اگر انجام نمی‌شد رسالت پیامبر نیز ناتمام و بی فایده می‌ماند به همین دلیل این ابلاغ باید در موقعیتی مناسب و در حضور حداکثری امت اسلامی بیان می‌شد.

نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری افزود: پیامبر اکرم (ص) در زمان حج سال دهم هجری برای انجام این ماموریت همه امت اسلامی فراخوان برای حضور در مراسم حج فراخوان داد و در نهایت ماموریت خود را به سرانجام رساند.

آیت الله سلیمانی تصریح کرد: خطبه‌ای که پیامبر اسلام در واقعه غدیر قرائت کرد امروز برای مسلمانان به عنوان یک سند زنده اهمیت دارد.

همایش مردمی لبیک یا رسول الله (ص) امروز به مناسبت عید سعید غدیر خم با حضور مسئولان، علما و اقشار مختلف مردم در مسجد جامع زاهدان برگزار شد.

در این مراسم مداحان اهل بیت (ع) به مدیحه سرایی در وصف مقام امیرالمومنین علی بن ابیطالب (ع) پرداختند. قرائت زیارت امین الله و اهدای جوایز ویژه به شرکت کنندگان از دیگر برنامه‌های این همایش مردمی بود.

 

انتهای پیام/ی

 

مراسم عید غدیر برگزار شد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.