سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان:

بندر چابهار فرصتی بی‌نظیر برای صادرات کالا است

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: بندر چابهار به واسطه دارا بودن موقعیت ترانزیتی فرصتی بی‌نظیر برای صادرات مجدد کالا است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، نشست مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان و مدیرعامل عمران و توسعه اقتصادی آستان قدس رضوی در چابهار برگزار شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان در این نشست ضمن تأکید بر نقش بندر چابهار در ارتقاء جایگاه تجارت دریایی کشور؛ بهره گیری از فرصت‌ها و قابلیت‌های ترانزیتی و ترانشیپی بندر چابهار را عامل ایجاد جذابیت، تحرک و توسعه محور شرق و شکوفایی اقتصادی کشور خواند.

بهروز آقایی در این نشست ضمن تشریح فرصت‌ها و مشوق‌های سرمایه گذاری ویژه بندر چابهار افزود: بندر چابهار فرصتی بی نظیر به واسطه برخورداری از موقعیت ترانزیتی، واردات، صادرات و صادرات مجدد کالا است.

آقایی ضمن تشریح فرصت‌های بیشمار سرمایه گذاری در بزرگترین بندر اقیانوسی کشور، این بندر را، بندری بدون محدودیت با موقعیت ممتاز جغرافیایی و منطقه‌ای معرفی کرد.

وی افزود: واقع شدن در مسیر کریدور شمال – جنوب و برخورداری از زیرساخت مناسب جهت حمل و نقل دریایی و همچنین مبادلات گسترده تجاری کشور‌های هندوستان، افغانستان و کشور‌های آسیای میانه و CIS، بندر چابهار را دارای امتیازات ویژه نموده که سرمایه گذاری و حضور صاحبان کالا را در این بندر اقیانوسی توجیه پذیر می‌کند

وی در ادامه با تأکید بر اهمیت تخصیص ۲۰ درصد کالا‌های اساسی کشور به بندر چابهار تصریح کرد: فعال سازی بندر شهید بهشتی چابهار و تکمیل روند پروژه خط ریلی چابهار – زاهدان و احیاء محور شرق با اختصاص تخلیه کالای سهم استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان، سمنان، خراسان جنوبی، رضوی و خراسان شمالی به بندر چابهار تحقق خواهد یافت که این پروژه با ورود و سرمایه گذاری بخش خصوصی و بنگاه‌های اقتصادی نظیر آستان قدس رضوی میسر خواهد شد.

آقایی در پایان گفت: بندر چابهار آمادگی همکاری همه جانبه با تجار، صاحبان کالا و بخش‌های خصوصی را دارد.

 

انتهای پیام/ی

 

بندر چابهار آمادگی همکاری همه جانبه با تجار دارد

برچسب ها: صادرات ، واردات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.