سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لیتوانی به حکم دادگاه حقوق بشر اروپا اعتراض می‌کند

نخست‌وزیر لیتوانی اعلام کرد کشورش به تصمیم دادگاه حقوق بشر اروپا در مورد نقض حقوق بشر با همدست شدن در برنامه بازداشت‌های مخفیانه سیا در این کشور، اعتراض می‌کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، نخست وزیر لیتوانی اعلام کرد کشورش به تصمیم دادگاه حقوق بشر اروپا در مورد نقض حقوق بشر با همدست شدن در برنامه بازداشت‌های مخفیانه سیا در این کشور، اعتراض می‌کند.

سائولیوس اسکورنلیس، نخست وزیر لیتوانی به خبرنگاران گفت: «تحقیقات اولیه ما این نتیجه گیری را تایید نمی‌کند. در نتیجه ما به این حکم اعتراض می‌کنیم.» این خبر بر خلاف آن چیزی است که پیشتر وزارت دادگستری این کشور اعلام کرده بود. وزارت دادگستری لیتوانی ۲۲ اوت اعلام کرده بود به این حکم اعتراض نخواهد کرد.

دادگاه حقوق بشر اروپا در ماه مه لیتوانی را به دلیل همدستی با برنامه بازداشت مخفیانه آژانس اطلاعاتی آمریکا محکوم کرد. دو زندانی گوانتانامو در شکایت خود اعلام کردند بین سال‌های ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۶ در زندانی مخفی سیا در لیتوانی زندانی بودند. لیتوانی به دلیل اجازه دادن به مسئولان آمریکایی برای «رفتار غیر انسانی» به پرداخت ۱۰۰ هزار یورو جریمه به یکی از شاکیان محکوم شد.

مقامات لیتوانی اعلام کردند زندان مخفی سیا در خاک لیتوانی وجود ندارد و ساختمان احتمالی در حومه ویلنیوس «یک مرکز پشتیبانی اطلاعاتی» است.

انتهای پیام/

برچسب ها: سازمان ملل ، دادگاه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.