سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انقلاب در حوزه آبرسانی به روستا‌های در خوزستان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خوزستان گفت: در ۳ سال گذشته در شرکت آب و فاضلاب روستایی خوزستان یک انقلاب در حوزه آبرسانی به روستا‌های خوزستان رخ داده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، درویشعلی کریمی،مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خوزستان بیان داشت: مجموع مشترکین بخش روستایی این شرکت در سطح خوزستان ۱۸۲ هزار و ۸۵۳ مشترک است.

وی افزود: مجموع منابع تامین آب این شرکت ۴۱۸ منبع هستند که ۱۷۴ مورد از این تعداد برداشت از آب های سطحی است و ۲۰۵ حلقه چاه و ۳۸ دهنه چشمه و یک رشته قنات مجموع منابعی هستند که در سطح استان برای تامین آب روستاها در حال بهره برداری از آن ها هستیم. حجم کل مخازن نیز ۱۲۴ هزار و ۲۳ متر مکعب است.

کریمی بیان کرد: طول خطوط انتقال آب شرکت آب و فاضلاب روستایی ۸۳۸۴ کیلومتر و طول شبکه توزیع آب ۱۲ هزار و ۳۴۳ کیلومتر  است که در مجموع حدود ۲۰ هزار کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع آب در سطح استان وجود دارد.

وی بیان کرد: نگهداری، بهره برداری و اصلاح به موقع از ۲۰ هزار کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع آب کاری بسیار طاقت فرسا است که همکاران ما در این شرکت روزانه این خطوط لوله و شبکه توزیع آب را رصد و کنترل می کنند تا اگر شکستی یا عیب دیگری در طول خطوط انتقال یا شبکه توزیع آب رخ دهد به موقع وارد عمل شوند و خللی در آبرسانی ایجاد نشود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خوزستان تصریح کرد: میزان اصلاح و بازسازی خطوط انتقال و شبکه توزیع آب طی سال گذشته ۱۰۲ کیلومتر و میزان توسعه خطوط انتقال و شبکه توزیع آب طی یک سال گذشته ۴۰۸ کیلومتر بوده است و ۵۱۲ دستگاه کلرزنی، ۷۴ واحد تصفیه خانه و ۱۴۵ ایستگاه پمپاژ در سطح استان خوزستان وجود دارد که ظرفیت فعلی تصفیه خانه ها نیز  ۱۸۵ هزار و ۴۷۱ متر مکعب در شبانه روز است که روزانه بصورت آنلاین توسط ۱۰ آزمایشگاه مستقر در شهرستان های مختلف در سطح استان پایش می شوند.

وی گفت: در طول ۱۲۰۰ کیلومتر سطح رودخانه کرخه، دز و کارون ۱۵۶ نقطه برداشت آب داریم. یعنی در طول این 3رودخانه همکاران ما مجبور هستند از لحاظ پایش کیفی و کمی به طور روزانه این ۱۲۰۰ کیلومتر را رفت و آمد کنند.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خوزستان عنوان کرد: از سال ۹۲ تاکنون ۶۲ پروژه به صورت نیمه تمام در سطح استان وجود داشت که این پروژه ها را تکمیل کردیم و ۷۴۵ روستا با بهره‌برداری از این پروژه‌ها از نعمت آب آشامیدنی برخوردار شدند. جمعیت بهره مند از این پروژه‌ها ۸۲ هزار و ۴۲۳ خانوار معادل ۴۹۴ هزار و ۵۳۸ نفر هستند.

کریمی اظهار داشت: طول شبکه توزیع پروژه هایی که در 5 سال گذشته به بهره برداری رسیدند ۹۰۵ کیلومتر و ۶۷۳ کیلومتر طول خطوط انتقال بوده است. همچنین حجم مخازنی که در سطح استان خوزستان احداث شده اند ۲۷ هزار و ۲۳۰ متر مکعب و تعداد مشترکینی که در طول این مدت افزوده شدند ۸۰ هزار مشترک بوده است.

وی افزود: بهبود شاخص کیفی آب روستایی از ۹۳ درصد به ۹۸.۱ رسیده است . همچنین ۷۴ دستگاه به تعداد دستگاه های کلرزنی این شرکت در طول 5 سال گذشته افزوده شد.

کریمی ادامه داد: 5 آزمایشگاه را به آزمایشگاه های موجود در سطح استان اضافه کردیم . همچنین ۲۷ هکتار در مجموعه تاسیسات این شرکت برای حفظ سلامت محیط و فضای سبز اطراف تاسیسات درختکاری کرده ایم.

انتهای پیام/م

توسعه شبکه آبرسانی روستایی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.