سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در ۵ ماهه نخست امسال؛

صادرات ۱۴۵ هزار تن کالا از فارس به خارج کشور/رشد ۲۵ درصدی ارزش دلاری

مدیرکل گمرک فارس از افزایش ۲۵ درصدی صادرات این استان در پنج ماهه نخست امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مدیر کل گمرک‌های استان فارس در حاشیه نمایشگاه دستاورد‌های دولت در استان فارس با عنوان جشنواره خدمت در شیراز، بیان کرد: در پنج ماهه نخست امسال مقدار ۱۴۵ هزار تن کالا به ارزش تقریبا ۱۰۶ میلیارد دلار از طریق گمرکات استان فارس صادر شده است.

وی اضافه کرد: این صادرات در مقایسه با مدت مشابه پارسال از نظر وزن ۶۲ درصد و از لحاظ ارزش دلاری ۲۵ درصد افزایش داشته است.

به گفته رحیمی، تولیدات لبنی، رب گوجه فرنگی، شیره و عصاره شیرین بیان، خرما، اوره، سیمان، کاشی و سرامیک، فرش و سایر کفپوش‌ها و آرد گندم بیشترین حجم کالا‌هایی است که به کشور‌های عراق، امارات عربی متحده، افغانستان، قطر، کویت، ترکیه و پاکستان در این مدت صادر شده است.

وی بیان کرد: همچنین در این مدت تقریبا ۸ هزار تن کالا به ارزش ۳۵ میلیون دلار از طریق گمرکات استان فارس وارد کشور شده است که این واردات در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۰ درصد افزایش داشته است.

مدیر کل گمرک استان فارس ادامه داد: واردات کالا از کشور‌هایی از جمله چین، امارات متحده عربی، کره جنوبی، پاکستان، ترکیه، سوئیس، آلمان و اسپانیا انجام شده است.

رحیمی همچنین درباره تعداد مسافران ورودی از طریق مرز هوایی فارس، گفت: در پنج ماهه اول امسال در مجموع ۱۴۸ هزار نفر از طریق مرز هوایی وارد این استان شده‌اند که ۱۲ هزار نفر از آن‌ها ایرانی بوده‌اند و ۳۵ هزار نفر گردشگر خارجی بوده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۱ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

رحیمی بیان کرد: در این مدت تعداد ۱۷۲ هزار مسافر نیز از طریق مرز هوایی استان فارس از کشور خارج شده‌اند که ۱۱۱ هزار نفر از آن‌ها ایرانی و ۳۶ هزار نفر مسافر خارجی بوده‌اند.

رحیمی در ادامه اظهار داشت: در راستای طرح تحول اقتصادی که از سال ۹۲ کلید خورده گمرک فارس نیز در جهت تسریع و شفاف سازی، طرح‌های سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی را اجرایی کرده است.

مدیر کل گمرک استان فارس با اشاره به راه اندازی این سامانه جامع، گفت: از مزیت‌های اصلی این سامانه جلوگیری از جعل اسناد گمرکی و جلوگیری از قاچاق کالا است.

به گفته وی، در گذشته برای واردات یک کالا بصورت میانگین ۲۸ روز تاخیر صورت میگرفت که خوشبختانه امروز به ۴ روز رسیده است و در حوزه صادرات نیز انجام امور گمرکی از چهار روز به کمتر از یک روز کاهش پیدا کرده است که از مزیت‌های دیگر این سامانه و طرح میتوان عنوان کرد.
انتهای پیام/ر

برچسب ها: گمرک ، صادرات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.