سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

درخواست آلمان برای ادغام صنایع نظامی اروپا

وزیر دارایی آلمان درخواست کرد صنایع نظامی اروپا ادغام شوند تا نتیجه بهتری درباره هزینه تدارکات نظامی حاصل شود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، اولاف شولتس -- وزیر دارایی آلمان -- روز چهارشنبه درخواست کرد صنایع نظامی اروپا ادغام شوند تا نتیجه بهتری درباره هزینه تدارکات نظامی حاصل شود.

شولتس با حضور در یک کنفرانس تجاری در بیرون از شهر پاریس گفت دولت های اروپایی بیش از حد بر مخارج تدارکات شرکت های داخلی تمرکز می کنند و نهادهای تسلیحاتی در سراسر اروپا به شدت جدا از هم فعالیت می کنند.

این مقام ارشد آلمانی افزود: «ما باید از ادغام حمایت کنیم تا به یک سیاست نظامی متحد بهتر دست پیدا کنیم، سیاستی که امنیت داخلی مهیا خواهد کرد و اتحادیه اروپا را به یک بازیگر جدی در معماری نظامی جهانی تبدیل می کند.»

علی رغم اینکه از مدت ها قبل درخواست هایی برای ادغام مطرح شده بود، دولت های اروپا و پیمان کاران صنایع نظامی پیشرفت کمی در تحکیم این صنعت بدست آورده اند. در همین حال فرانسه و آلمان تلاش می کنند برنامه های خود برای توسعه نسل بعدی جنگنده ها را پیش ببرند تا مدلهای جدید را جایگزین جنگنده های فرانسوی و آلمانی کنند. دو کشور همچنین برنامه دارند تا به طور مشترک یک تانک جنگی جدید را تا سال 2035 به مرحله عملیاتی برسانند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.