سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صدور احکام ۳۷ متهم پرونده انفجار «برج البراجنه»

دادگاهی در لبنان برای ۳۷ نفر از متهمان پرونده انفجار‌های برج البراجنه در سال ۲۰۱۵، حکم صادر کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری الشرق الاوسط مصر، دادگاهی در لبنان برای 37 نفر از متهمان دو انفجار انتحاری که بوسیله داعش در منطقه «عین السکه» واقع در روستای «برج البراجنه» در جنوب بیروت در نوامبر سال 2015 انجام شد، احکام قضایی صادر کرد.

در این دادگاه که امروز به ریاست سرتیپ «حسین عبدالله» برگزار شد، 4 نفر از متهمان (که 2 نفر از آنها فراری هستند) به اعدام، 7 نفر از متهمان (که 4 نفر از آنها فراری هستند) به کار دائمی با اعمال شاقه، و یک متهم به کار با اعمال شاقه به مدت 15 سال محکوم شد.

همچنین یک متهم دیگر  به کار با اعمال شاقه به مدت 7 سال، 4 متهم به کار با اعمال شاقه به مدت 3 سال، 4 متهم (که 2 نفر از آنها فراری هستند) به کار با اعمال شاقه به مدت دو سال، 5 متهم به زندان به مدت یکسال و 8 نفر دیگر (که یکی از آنها فراری است) به زندان به مدت 6 ماه محکوم شدند.

همچنین در احکام صادر شده، برای بسیاری از محکومان کار با اعمال شاقه و زندان به مدت 6 ماه، جریمه های مالی بین 6 میلیون لیره لبنان تا 100 هزار لیره در نظر گرفته شد.

دادگاه سه متهم دیگر را نیز به پرداخت غرامت مالی به میزان دو میلیون و هشتصد هزار لیره برای هر یک جریمه کرده است. گفتنی است یک گروهک تروریستی وابسته به داعش دو انفجار انتحاری را در 12 نوامبر سال 2015 به انجام رساند که در پی آن 43 نفر کشته و 200 نفر دیگر زخمی شدند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.