سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت در اختتامیه جشنواره کاریکاتور روز جهانی قدس:

گرامیداشت روز قدس ابتکار و میراث امام خمینی (ره) است/ نابودی صهیونیست‌ها نزدیک است

آیین اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان دومین جشنواره بین المللی کاریکاتور قدس در سالن مهر حوزه هنری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ آیین اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان دومین جشنواره بین‌المللی کاریکاتور روز جهانی قدس در سالن مهر حوزه هنری برگزار شد.

خالد قدومی نماینده جنبش‌های مردمی فلسطین در این مراسم اظهار کرد: گرامیداشت روز جهانی قدس را امام خمینی (ره) پایه‌گذاری کردند و من از آیت الله اختری دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت (ع) و دیگر دست اندرکاران برای برپایی این جشنواره تقدیر و تشکر می‌کنم.

وی در خصوص اهمیت هنر کاریکاتور در دنیای امروز گفت: اهمیت این هنر و هنرمندان آن بر کسی پوشیده نیست و تلاش این عزیزان تاثیرگذار و قابل ستایش است. امروز روز حادثه دلخراش به آتش کشیدن مسجدالاقصی است. متعاقب این حادثه سازمان همکاری اسلامی تشکیل شد که تنها هدف تشکیل آن آزادسازی قدس بود.

نماینده جنبش‌های مردمی فلسطین با اشاره به انتقال سفارت صهیونیست‌ها به قدس ادامه داد: درسی که باید از این وقایع بگیریم این است که ترامپ شخص بسیار ناتوانی است که هنوز نتوانسته خودش را در کشورش ثابت کند، در این ظلمت و تاریکی ما باید روشنایی باشیم و به جهانیان نشان دهیم که کشور فلسطین تنها برای مردمش است.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین حسینی عارف دبیر جشنواره گفت: در این سال‌ها جشنواره‌های کاریکاتور بسیاری با موضوع فلسطین برگزار شده، اما تاکنون جشنواره به مناسبت روز جهانی قدس نداشته ایم.

وی افزود: در این دوره هنرمندان غیر مسلمان نیز در جشنواره شرکت کردند و در مجموع ۳۶۰ اثر به دبیرخانه ارسال و ۵۰ اثر برای نمایشگاه انتخاب شد.

دبیر جشنواره بیان کرد: در این دوره دو شرکت کننده خانم از کشور فلسطین هم داشتیم و احیای روز جهانی قدس به عنوان میراث بنیانگذار انقلاب اسلامی، تشویق جوانان به خلق آثار هنری و حمایت از آثار بدیع مهمترین اهداف جشنواره بوده است.

در ادامه نماهنگی از مراحل اجرایی جشنواره پخش شد و سپس حجت الاسلام و المسلمین اختری دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت اظهار کرد: پیش از هر چیز از حضور خانم مصطفوی تنها یادگار امام خمینی (ره) در این مراسم قدردانی می کنم و خداوند را بابت اهدای توفیق برای اجرای این برنامه شکرگزارم.

وی ادامه داد: جشنواره کاریکاتور قدس جزو برنامه‌هایی است که هر سال به مناسبت روز جهانی قدس با مشارکت نهاد‌های مختلف برنامه ریری و اجرا می‌شود. امسال شاهد حضور هنرمندان از ۲۸ کشور جهان در این رویداد بودیم.

حجت الاسلام و المسلمین اختری تصریح کرد: اندیشه امام راحل برای مبارزه، یک اندیشه موثر و نقش آفرین بود. همه شاهد هستیم که مردم جهان در روز قدس برای دفاع از مردم فلسطین به پا می‌خیزند و این یادگاری است که امام از خود به جای گذاشت و با توجه به وضعیت کنونی و دفاع همه جانبه مسلمین و غیر مسلمین از فلسطین، می توان گفت نابودی صهیونیست ها به زودی اتفاق می‌افتد.

در ادامه با حضور هیئت داوران و مسئولین از جیتت کاستانا هنرمند اندونزی، اکبر تراب پور و سجاد رافعی به عنوان نفرات اول تا سوم جشنواره تقدیر شد.

همچنین لوح یادبود جشنواره به عبدالغنی دهدو از مراکش و علی شعبانی هنرمندان شایسته تقدیر و ۲ بانوی هنرمند فلسطینی اهدا شد که به دلیل دربند بودن این بانوان هنرمند نمایندگانی از مجمع جهانی اهل بیت جوایز آن‌ها را دریافت کردند.

در پایان، نمایشگاه آثار منتخب جشنواره در نگارخانه عالی حوزه هنری افتتاح شد که تا ۱۸ شهریورماه ادامه خواهد داشت.

 

انتهای پیام/

اختتامیه جشنواره کاریکاتور روز جهانی قدس برگزار شد

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.