سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تدوین و توسعه فرایند‌های مراکز هدایت عملیات (EOC)

قائم مقام سازمان اورژانس کشور در امور بحران گفت: ارزیابی مهارت‌های عملیاتی اورژانس کشور در حال تدوین است.

حمید رضا خانکه قائم مقام سازمان اورژانس کشور در امور بحران درگفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درخصوص تدوین و توسعه فرایند‌های مراکز هدایت عملیات (EOC) اظهار کرد: در زمان وقوع حادثه و بلایای طبیعی بحرانی برنامه‌ریزی دقیق همه جانبه انجام شود، عملیات نجات به بهترین شکل ممکن انجام می‌شود.

وی ادامه داد: نظام سلامت در هنگان وقوع بحران باید اطلاعاتی کامل از منابع موجود و امکاناتش جمع‌آوری کند تا بتواند نیروها را به بهترین شکل در سطح  منطقه حادثه‌ دیده توزیع کند.

قائم مقام سازمان اورژانس کشور در امور بحران تأکید کرد: جمع‌آوری اطلاعات مدیریتی و عملیاتی در زمان وقوع بحران باعث می‌شود تصمیم‌گیری درست در زمان وقوع بحران انجام شود و امکانات مورد نیاز مانند برپایی بیمارستان‌های صحرایی صورت بگیرد، به طوری که اطلاعات از محل حادثه جمع‌آوری شده و تصمیم‌گیری در خصوص میزان امکانات مورد نیاز و نیروهای کادر  پزشکی و پرستاری صورت می‌گیرد.

وی گفت: دستورالعمل جمع‌آوری اطلاعات توسعه فرایندهای مراکز هدایت عملیات در حال تدوین  است و این کار در راستای هماهنگی بیشتر فرماندهان در زمان وقوع حوادث و مدیریت انجام کارها انجام می‌شود.

وی اظهار کرد: مراکز هدایت عملیات یک مرکزی پیش رو و هدایت شونده است و تدوین سامانه جمع آوری اطلاعات به منظور ارزیابی و اطلاع از میزان ظرفیت‌های خانه‌های بهداشت و مراکز درمانی است.

خانکه یادآوری کرد: طراحی ساختار مدیریت و فرماندهی در زمان وقوع حوادث و بلایا در راستای اقدامات مؤثرتر در زمان وقوع حوادث به وسیله عوامل اورژانس انجام می‌شود.

انتهای پیام /

لزوم توسعه فرایندهای مراکز هدایت عملیات در زمان وقوع بحران

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.