سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بهره برداری از مجهزترین مرکز تخصصی سی تی آنژیوگرافی قلبی دولتی در فارس

مجهزترین مرکز تخصصی سی تی آنژیگرافی قلبی دولتی استان فارس در بیمارستان خیریه قلب الزهرا (س) به بهره برداری رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ پیمان ایزدپناه رئیس بیمارستان خیریه قلب الزهرا (س) با اشاره به اینکه در بسیاری از بیماران، سی تی آنژیوگرافی جایگزین مناسبی برای آنژیوگرافی است، گفت: این آزمایش پزشکی غیرتهاجمی علاوه بر امکان مشاهده عروق کرونری قلب، اطلاعات تشخیصی بسیار مفیدی را در مورد وضعیت بیمارانی که در معرض خطر بالای بروز بیماری سرخرگ‌های کرونری هستند، تأمین می‌کند.

وی با بیان اینکه واحد تصویربرداری پزشکی این بیمارستان در مساحتی حدود ۷۰۰ متر مربع، با همکاری بخش خصوصی و اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال احداث و تجهیز شده است، افزود: دستگاه سی تی آنژیوگرافی این بیمارستان از نوع ۱۲۸ اسلایس و با پهنای تصویربرداری چهار سانتیمتر قادر است تا ۶ عکس در ثانیه و با دقت بسیار بالای سه دهم میلیمتر در اختیار کادر درمانی قرار دهد.

ایزدپناه در خصوص خدمات این دستگاه، ضمن معرفی تصویربرداری از عروق کرونر، تصویربرداری از دریچه قلب، تصویر برداری تخصصی TAVI و تصویربرداری عروق مغزی به عنوان مهمترین ویژگی‌های آن، به صویربرداری پرفیوژن اندام‌های بدن، تصویربرداری مجازی برونکوسکوپی، کولونوسکپی و اندوسکوپی نیز اشاره کرد.

وی همچنین از کاربرد این دستگاه در تصویربرداری اورژانسی برای بیماران دچار سکته و خونریزی مغزی و تصویربرداری حرفه‌ای برای تشخیص متاستاز‌های سرطانی و ارزیابی بیماران پیوندی کبد و کلیه نیز خبر داد.

رئیس بیمارستان قلب الزهرا (س) یاداور شد: انجام خدمات تخصصی سی تی اسکن، به ویژه پرفیوژن از اندام‌های مختلف بدن نظیر مغز، از امکانات و قابلیت‌های دیگر این بخش است که در راستای اجرای کد ۷۲۴ و تشخیص مراحل اولیه سکته‌های مغزی کاربرد فراوان دارد.

گفتنی است سی تی آنژیوگرافی قلب روشی است برای مشاهده وضعیت عروق کرونری قلب و تشخیص دقیق و زود هنگام گرفتگی رگ‌های قلبی که بدون انجام عمل تهاجمی انجام می‌شود و عملکرد خونرسانی سرخرگ‌ها به قلب را در قالب تصاویر سه بعدی به نمایش می‌گذارد.
انتهای پیام/ر

افتتاح دستگاه سی تی آنژیوگرافی قلب

برچسب ها: درمان ، علوم پزشکی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.