سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بهرمندی بهزیستی ۴ شهرستان از خدمات اولیه مشاوره و روانشناختی

بهزیستی شهرستان های قاین،خضری،سربیشه و خوسف می توانند از خدمات اولیه مشاوره روانشناختی این مراکز بهره مند شوند.

عرب نژاد مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛گفت:سطح دوم مراکز مشاوره عمومی پاسخ به نيازهای مشورتی و روانشناختی در حيطه‌های فردی،گروهی و خانوادگی به منظور ارتقاء توانايی ها و سلامت روان و پيشگيری از اختلالات و مشكلات روانی ـ اجتماعی با استفاده از شيوه‌های مشاوره ای، مداخله‌ای و آموزشی است .

وی افزود:سطح سوم مراکز مشاوره تخصصی،خدمات تخصصی در حیطه‌های مشاوره کودک و نوجوان، كودكان استثنايی،سالمند، ازدواج و خانواده،صنعتی و سازمانی،تحصيلی و تربيتی،روان سنجی،اختلالات و مسائل جنسی و اختلالات و مسائل روانی ارائه می دهد.

عرب نژاد گفت:هدف از تأسيس مركز مشاوره و خدمات روانشناختی تلفنی،ارائه خدمات مشاوره و راهنمايی سريع در دسترس و آسان در هر نقطه كشور به مسائلی در حيطه های فردی،خانوادگی،كودک و نوجوان،اعتياد،مشاوره پيش از ازدواج و غیره است.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی افزود:دسترسی به خدمات مشاوره و خدمات روانشناختی از طريق تلفن در هر نقطه از استان و در دو شيفت صبح و عصر و کم هزینه بودن خدمات از مزایای این نوع مشاوره است.

وی اظهار کرد:در حال حاضر 24 روانشناس و مشاور که همگی مدرک تحصیلی فوق لیسانس یا دکترا دارند و از طریق کمیته گزینش علمی مورد تأیید قرار گرفته اند،در این مرکز مشغول به خدمت هستند.

عرب نژاد گفت:رازداری یکی از اصول اولیه مشاوره است چه در مشاوره حضوری و چه تلفنی.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی افزود:در مرکز 1480 هیچ شماره تلفنی ثبت نمی شود و همانطور که تماس گیرنده مشاورش را با کد می شناسد،مشاور تلفنی نیز تماس گیرنده را با کد می شناسد،بنابراین نام و نام خانوادگی ثبت نمی شود ضمن اینکه مشاور بابت محرمانه ماندن اطلاعات تماس گيرنده را آگاه می سازد.

در سال 96 ، 30 هزار و 853 تماس با خط 1480 برقرار شده است.

انتهای پیام/غ

رازداری یکی از اصول اولیه مشاوره است

برچسب ها: بهزیستی ، ازدواج
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.