سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهردار مشهدعنوان کرد:

تغییر کاربری جاده کمربند جنوبی امکان ندارد/آماده خرید کوهستان پارک شادی هستیم

شهردار مشهد گفت: گرچه نگرانی‌هایی پیرامون فضای سبز اطراف کمربند جنوبی مطرح است اماامکان تغییر کاربری جاده کمربند جنوبی به نظر نمی‌رسد .

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ قاسم تقی زاده خامسی شهردار مشهد درحاشیه بهره‌برداری از پارک موضوعی دانش به خبرنگاران گفت: گرچه نگرانی‌هایی پیرامون فضای سبز اطراف کمربند جنوبی مطرح است که این همه نگرانی‌ها به جا است و آن‌ها را درک می‌کنم، اما راهش تعطیلی کار نیست.

وی افزود: 8 سال است که از زمان اجرای کمربند جنوبی می‌گذرد، اگر مخالفتی وجود داشت باید پیش از شروع پروژه مطرح می‌شد تا این مقدار هزینه نیز صورت نمی‌گرفت.

شهردار مشهد گفت: اگر دادستان محترم اظهار نظری در خصوص کمربند جنوبی داشته، قطعا برپایه قانون است، همانطور که انتظار بر این است که وی مظهر قانون باشد.

تقی‌زاده خامسی با اشاره به ارسال مدارک لازم به دادستانی در خصوص کمربند جنوبی، ابراز امیدواری کرد و افزود: اگر تمهیداتی مورد نیاز است، پیش‌بینی می‌شود تا بتوانیم مسیر را ادامه دهیم.

وی در ادامه گفت: این طرح از قبل شروع شده و اصولا باید مراحل قانونی را طی کرده باشد.



خرید مجموعه کوهستان پارک شادی


شهردار مشهد مقدس در خصوص وضعیت کوهستان پارک شادی گفت: کوهستان پارک متعلق به بانک دی است و به همین دلیل نامه‌ای به مدیرعامل محترم و اعضای هئیت مدیره بانک نگاشته و آمادگی خود را برای خرید این مجموعه اعلام کردیم.

تقی‌زاده با اشاره به اعلام موافقت ضمنی بانک دی در خصوص واگذاری مالکیت کوهستان پارک به شهرداری، افزود: در حال حاضر مراحل قانونی کار طی می‌شود و امیدوارم با واگذاری این مجموعه، علاوه بر شهربازی کاربری مناسبی برای مجموعه پارک وکیل‌آباد و چهل بازه طراحی کنیم.

وی گفت: امیدواریم مدیران بانک دی حس نوستالوژی که مردم خوب مشهد نسبت به کوهستان پارک شادی داشتند، درک کنند و هر چه سریعتر به خواسته شهرداری مشهد در این خصوص پاسخ دهند.

شهردار مشهد در ادامه به موضوع تم پارک‌ها یا پارک‌های موضوعی در جهان اشاره کرد و افزود: احداث چنین پارک‌هایی در دنیا مرسوم است و پارک دانش نیز در وسعت ۳.۸ هکتار و با نصب 45 نماد علمی در حوزه فیزیک، شیمی و ریاضی راه اندازی شد.

تقی‌زاده با اشاره به هماهنگی با آموزش و پرورش در راستای بهره‌گیری از جنبه‌های آموزشی پارک دانش، گفت: دانش‌آموزان باید مسائل درسی را در فضا‌های آموزشی خارج از چارچوب کلاس درس تجربه کنند و امیدوارم برنامه ریزی دقیقی در این راستا برای بهره‌مندی دانش‌آموزان شهر از چنین پارک‌هایی صورت گیرد.

انتهای پیام // ف. ک
برچسب ها: شهرداری ، کمربندی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.