سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آمریکا در صدد فراهم کردن آشیانه‌ای برای پهپادهای جنگی خود در رومانی

بر اساس گزارش‌ها، نیروی هوایی آمریکا در پی توسعه پایگاه هوایی خود در رومانی و ایجاد آشیانه‌ای برای هواپیما‌های بدون سرنشین جنگی خود در این کشور است.

به گزارشگروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، گزارش‌ها نشان می‌دهد نیروی هوایی آمریکا، ۴۰ میلیون دلار برای ساخت و ساز جدید در پایگاه هوایی رومانی اختصاص داده است.  این طرح علاوه بر پروژه‌های زیربنایی قبلی (در این پایگاه) است و ممکن است آشیانه‌ای برای هواپیما‌های بدون سرنشین جنگی فراهم کند.

وب‌سایت دیفنس نیوز روز دوشنبه گزارش داد نیروی هوایی آمریکا برنامه‌هایی را از جمله برای تخصیص میلیون‌ها دلار به پروژه‌های جدید و پروژه‌های بهینه‌سازی پایگاه‌های موجود در شهر کمپیا تورزی رومانی، در نظر دارد.

گرچه ارتش آمریکا پایگاهی دائم در رومانی ندارد، این پایگاه در سال‌های اخیر محل اقامت نیرو‌های مختلف آمریکایی بوده است. در تازه‌ترین نمونه، یک اسکادرن اف-۱۵ C/D و حدود ۳۰۰ عضو نیروی هوایی، تابستان امسال وارد این پایگاه رومانی شدند و هواپیمای حمله زمینی A-۱۰ و هواپیمای جنگنده F-۱۶ و خدمه همراه آن نیز قبلا در پایگاه این کشور مستقر شده‌اند.

روز سه‌شنبه وب‌سایت دیفنس نیوز نوشت به اطلاعاتی دست یافته است که نشان می‌دهد هواپیما‌های بدون سرنشین MQ-۹ ممکن است در آینده در داخل تاسیسات آشیانه هواپیما، ۹۵۰ میلیون دلاری نگهداری شود که قبلا در کمپیا تورزی ساخته شده است. تلاش‌ها برای ساخت آشیانه هواپیما از اوایل امسال و در ماه مه آغاز شد؛ دیفنس نیوز پس از مشاهده دقیق و مستقیم این آشیانه اعلام کرد این تاسیسات قادر خواهد بود تا هواپیما‌های بدون سرنشین با ارتفاع متوسط و استقامت بالا را درخود جای دهد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.