سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ترزا می: برکسیت یک معامله خوب برای اتحادیه اروپاست

ترزا می، نخست‌وزیر انگلیس تاکید کرد فرصت‌های بزرگی برای انگلیس در خروج از اتحادیه اروپا وجود دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی ای پی تی ان، ترزا می، نخست وزیر انگلیس در اظهاراتی در شهر کیپ تاون در آفریقای جنوبی گفت: "آنچه دولت برای آن تلاش می‌کند این است که اطمینان حاصل شود هرچه نتیجه مذاکرات (برکسیت) باشد، ما شاهد خروج موفقیت آمیز از اتحادیه اروپا باشیم. فرصت های بزرگی برای انگلیس در خروج از اتحادیه اروپا وجود دارد. بخشی از اهداف سفر من به آفریقای جنوبی در مورد آن است. این موضوع همچنین به تغییر جهت گیری راهبردی و بودجه ما برای کمک به توسعه آفریقا مربوط می شود. "

وی افزود: "مذاکرات در حال انجام است. ما پیشنهاد خود را برای یک توافق خوب برای آینده ارائه کرده ایم. ما برای هر نتیجه ای در پایان آماده می شویم."

می گفت: "پارلمان تصمیم گرفت به مردم انگلیس این حق را بدهد که تصمیم بگیرند. مردم انگلیس تصمیم گرفتند تا اتحادیه اروپا را ترک کنند و دولت آن را عملی خواهد کرد و دولت بیشتر از آن کار خواهد کرد، ما از آن موفق بیرون خواهیم آمد."

نخست وزیر انگلیس گفت: "هدف بخشی از سفر من به آفریقای جنوبی و سفر من به سایر نقاط آفریقا مربوط به موضوع خروج از اتحادیه اروپا است. این در مورد مذاکره و صحبت در مورد نوع معاملات تجاری که ما در آینده می توانیم داشته باشیم و بحث در مورد فرصت های سرمایه گذاری انگلیس در اینجاست، سرمایه گذاری انگلیس در اینجا اشتغال آفرینی ایجاد می کند و این موضوع همچنین سبب اشتغال آفرینی در انگلیس می شود و این برای انگلیس هم خوب است.

می گفت: "البته، آنچه در رابطه با قرارداد چکرز(Chequers) اتفاق افتاد این است که کابینه با هم متحد شد. معامله شد، توافق شد. بعدها تعدادی از وزرای کابینه احساس کردند که دیگر قادر به حمایت از آن نیستند. آنچه توافق چکرز انجام می دهد این است که رای مردم انگلیس درباره خروج از اتحادیه اروپا را عملی می کند. "

وی تاکید کرد: "خروج از اتحادیه اروپا به گونه ای انجام می شود که نه تنها به رای مردم انگلیس احترام می گذارد بلکه به جنبش آزاد پایان می دهد، قضیه دادگاه اروپایی را به پایان می رساند، بلکه از شغل و معیشت محافظت می کند، انگلیس را حفظ می کند و تضمین می کند که ما بین ایرلند شمالی و ایرلند هیچ مرز سختی نداشته باشیم. این یک معامله خوب برای انگلیس است. من معتقدم که این هم یک معامله خوب برای اتحادیه اروپا است."

گفتنی است، طرح چکرز طرح پیشنهادی دولت «ترزا می» موسوم به چکرز است که بر اساس آن انگلیس در دوره پسابرکسیت به تمام مقررات تجاری این اتحادیه درباره کالا پایبند بماند، تدابیر ویژه‌ای برای تسهیل عبور و مرور در نظر بگیرد و همچنان به عضویت در سازمان‌های مهم اروپایی ادامه دهد. انگلیس در این طرح آمادگی خود را برای جمع‌آوری مالیات و هزینه‌های گمرکی از جانب اتحادیه اروپا در این کشور اعلام کرده بود. با این‌حال مقامات اتحادیه اروپا اعلام کرده اند که هرگونه توافق در زمینه استفاده از مقررات تجاری اروپا بایستی اصل حاکمیت اروپا را مدنظر قرار دهد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.