سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تردد 31 هزار و 216 مسافر ایرانی و عراقی از مرز خسروی در سال جاری

مدیر پایانه بین المللی مرز خسروی گفت : در پنج ماه گذشته 31 هزار و 216 تن از مسافران ایرانی و عراقی از این مرز رسمی به عراق و یا داخل کشورمان تردد کرده اند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه امین حیدریان مدیر پایانه بین المللی مرز خسروی گفت : از مجموع ترددهای صورت گرفته ، 17 هزار و 638 مسافر و زائر عراقی وارد کشورمان شدند و 13 هزار و 578 مسافر و زائر ایرانی نیز از مرز خسروی به عراق عزیمت کردند.

وی اظهارداشت: از مجموع مسافرانی که مرز خسروی را برای تردد به عراق انتخاب کرده اند ، 749 تن ایرانی و 30 هزار و 467 تن نیز عراقی بوده اند و این نشان می دهد که مسافران عراقی از مزایای این مرز و مسیر مطلوب آن به خوبی آگاهند.

حیدریان افزود : با مجموع اقدام های صورت گرفته در پایانه مسافری و بین المللی مرز خسروی ، اکنون این مرز رسمی برای تردد زائران اربعین حسینی آمادگی کامل دارد.

مدیر پایانه بین المللی مرز خسروی ادامه داد: هم اکنون مرز خسروی دارای 29 گیت گذرنامه با 58 کاربر است که زمینه تردد 58 مسافر و زائر را ظرف مدت یک دقیقه دارد.

حیدریان ، از احداث گیت های گذرنام های جدید ، جا به جایی تابلوهای اصلی برق سرسراها که در مسیر گیت های جدید قرار داشت ، نصب 2 تابلو برق جدید ، تکمیل طرح سپتیک پایانه و خریداری یک دستگاه usp سه فاز و نصب و راه اندازی آن در مجموعه پایانه مسافری و بین الملی مرز خسروی خبرداد.

وی از دیگر اقدام های صورت گرفته در پایانه مرز خسروی را پاکسازی و لایروبی کانال های آب های سطحی و روان سازی کانال ، ایجاد 39 گیت کنترل گذرنامه برای تردد زائران اربعین ، ایجاد 100 چشمه سرویس بهداشتی در داخل محوطه پایانه در قسمت ورود و خروج محوطه ، ایجاد یک دستگاه برج نوری 24 متری با 18 عدد پروژکتور و بازسازی و نوسازی تمامی دوربین های داخل سالن های ورودی و خروجی و محوطه پایانه نام برد.

این مقام مسئول همچنین از آماده سازی جاده کنار گذر کانال سنگی جنب پایانه به طول یک کیلومتر برای تردد تانکرهای حامل مواد سوختی و تریلرهای حامل مواد ترانزیتی در مرز خسروی خبرداد.

به گفته حیدریان ، هم اکنون روزانه حجم سفرهای انفرادی در مرز خسروی بسیار رونق گرفته و امیدست با تدبیر مسئولان ، شاهد آغاز سفرهای کاروانی زائران در اربعین باشیم.

 

 

انتهای پیام/د

 

 

احداث گیت های گذرنام های جدید در مرز خسروی

 

 

 

برچسب ها: مرزبانی ، اربعین 97
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.