سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرگمرک خراسان شمالی:

جزییات صدور مجوز گمرک در منطقه ویژه اقتصادی خراسان شمالی/محاسبه کالاها با نرخ رسمی ارز

جعفری از صدور مجوز گمرک منطقه ویژه اقتصادی استان در چند روز آینده خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، جوادجعفری ظهر سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه خراسان شمالی با بیان اینکه راه اندازی گمرک منطقه ویژه اقتصادی فرصتی مناسب برای سرمایه گذاران است، اظهار کرد: اقدامات لازم برای راه اندازی گمرک منطقه ویژه اقتصادی بجنورد انجام شده و کارشناسان گمرک ایران نیز از این منطقه بازدید داشته اند.

جعفری افزود: در حال حاضر مشکلاتی که از طرف تیم کارشناسان گمرک ایران گرفته شده بود، رفع و منتظر صدور مجوز برای آغاز به کار هستیم.

وی تصریح کرد: منطقه ویژه اقتصادی ظرفیتی مناسب برای حضور سرمایه گذاران خارجی است و همچنین این منطقه در کاهش هزینه ها و سرعت صادرات تاثیر بسزایی دارد.

مدیر گمرک خراسان شمالی در ادامه به نوع محاسبه کالاها در گمرک اشاره و بیان کرد: تمامی کالاها در گمرک با نرخ رسمی ارز، ۴۲۰۰ تومان محاسبه می شود و هنوز بخشنامه ای برای ارزش گذاری کالا با نرخ بازار ثانویه ابلاغ نشده است.

جعفری همچنین به آمار صادرات کالا از گمرک خراسان شمالی اشاره کرد و گفت: طی پنج ماه نخست امسال  ۱۴.۵ میلیلون دلار از گمرک استان صادرشده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۹ درصد کاهش داشته است.

وی درباره علت کاهش صادرات از گمرک خراسان شمالی، اظهار کرد: در این مدت آلومینای جاجرم به میزان پنج میلیون دلار، فولاد اسفراین سه میلیون دلار و ۱۰ شرکت داخلی حدود دو میلیون دلار صادرات خود را کاهش داده اند.

این مسئول اضافه کرد: همچنین به سبب کاهش هزینه ها، مواد پتروشیمی خراسان به میزان ۹ میلیون دلار از طریق گمرک شهید رجایی صادر می شود.

جعفری گفت: باوجود اینکه برخی از واحدهای تولیدی خراسان شمالی، کارت بازرگانی استان را دارند اما از طریق دیگر گمرک ها تولیدات خود را صادر می کنند.

مدیر گمرک خراسان شمالی اظهار کرد: صادرات از طریق دیگر گمرک ها به سبب کاهش هزینه ها و حمایت از مواد تولیدی است.

وی مطرح کرد: همچنین طی پنج ماهه امسال، ۹ میلیون دلار کالا وارد گمرک خراسان شمالی شده که ۷.۵ میلیون دلار آن مربوط به واردات ماشین آلات و ۱.۵ میلیون دلار مربوط به دیگر کالاها همچون مواد خوراکی بوده است.

 جعفری هدف گذاری صادرات گمرک خراسان شمالی طی امسال را ۱۵۷ میلیون دلار اعلام کرد.

انتهای پیام/ب

توضیحات مدیر گمرک خراسان شمالی درباره راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی

برچسب ها: اخبار اقتصادی ، گمرک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.