سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سردرگمی دانشجویان سعودی در کانادا

به نوشته الشرق قطر، دانشجویان سعودی باید تاوان بحران سیاسی که بین ریاض و اتاوا در گرفته است را بدهند چرا که دولت عربستان به آن‌ها دستور داده تا پایان این ماه کانادا را ترک کنند.

­به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری الشرق قطر، در پی بحران سیاسی بین عربستان و کانادا، ریاض با صدور حکمی تا پایان این ماه به دانشجویان سعودی مقیم کانادا فرصت داده است به کشورشان بازگردند و همین امر مشکلات فراوانی برای این دانشجویان و خانواده‌های آنان به همراه داشته است چرا که آن‌ها از یک سو باید به سرعت وسایل و لوازم و حتی ماشین هایشان را بفروشند و از سوی دیگر تحصیلات خود را نیمه کاره در کانادا رها کنند.

هزاران دانشجوی سعودی در حال تحصیل در کانادا دچار بحران معیشتی فاجعه باری شده اند. آنان باید تاوان بحران سیاسی را بدهند که بین دو کشور در گرفته چرا که دولت عربستان به آن‌ها دستور داده است تا پایان این ماه کانادا را ترک کنند.

پایگاه خبری عربی ۲۱ تصویری از حیاط یکی از مساجد کانادا منتشر کرد که در آن خانواده‌های سعودی، به سبب نداشتن فرصت کافی و لزوم ترک این کشور تا سی و یکم این ماه، اسباب و اثاثیه منزل خود را برای فروش عرضه کرده بودند. نگرانی آن‌ها از این بود که در صورت ترک نکردن کانادا در زمان مقرر مجازات شوند.

در این تصویر که چند روز پیش از حیاط مسجد امت در شهر هالیفاکس در ایالت نوا اسکوتیای کانادا گرفته شده بود، اسباب و اثاثیه‌ای برای فروش در حیاط مسجد قرار داده شده بود و ماشین‌هایی به چشم می‌خورد که احتمالا دانشجویان و سعودی‌های مقیم قصد فروش آن را داشتند.

پایگاه بیزنس اینسایدر انگلیس نیز با انتشار گزارشی تاکید کرد: بیش از هشت هزار دانشجوی سعودی در کانادا در حال تحصیل هستند که با تصمیم دولت عربستان برای قطع دوره تحصیلی و ترک این کشور متضرر شده اند. بنا به تصمیم ریاض آن‌ها باید تا پیش از سی و یکم اوت ۲۰۱۸ خاک کانادا را ترک کنند چرا که در غیر این صورت هنگام بازگشت به عربستان مجازات خواهند شد.

طبق این گزارش بسیاری از این هشت هزار دانشجو به همراه خانواده هایشان به کانادا آمده اند و این یعنی تعداد سعودی‌هایی که به موجب این تصمیم این کشور را ترک کرده و متضرر خواهند شد بسیار زیاد خواهد بود. از چند روز قبل سعودی‌ها برای فروش وسایل خود در کانادا با یکدیگر رقابت می‌کنند و با استفاده از سایت‌های اینترنتی و گاراژ‌ها و بازار‌ها همه چیز خود را از ظروف آشپزخانه و صندلی و وسایل خانه گرفته تا ماشین، به فروش گذاشته اند.

بسیاری از دانشجویان سعودی در کانادا به آسیب‌های ناشی از اجبار آنان به ترک فوری این کشور معترضند چرا که بسیاری در حال اتمام دوره تحصیلات دانشگاهی بوده اند و برخی نیز تنها باید از رساله خود دفاع کنند. آن‌ها سال‌ها در کانادا مشغول به تحصیل بوده اند و خانواده بسیاری از این دانشجویان به همراهشان در این کشور اقامت کرده و کودکانشان در مدارس کانادا در حال تحصیلند. علاوه بر این، این دانشجویان با ترک خانه ها، اسباب منزل و ماشین هایشان خساراتی متحمل می‌شوند و بسیاری نیز نگران آن هستند که در صورت نپذیرفتن حکم حکومتی مجازات شوند.

انتهای پیام/

برچسب ها: عربستان ، آمریکا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.