سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد؛

شهری که نه شهردار دارد و نه رئیس شورا/ مصائب کرج را پایانی نیست

شاید باور کردنی نباشد که کلانشهر کرج ماه هاست بدون شهردار اداره می‌شود و شورای این شهر نیز بدون رئیس اداره خواهد شد.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ماه ها بود که انتخاب شهردار یکی از دغدغه های اصلی شهروندان کرجی بود زیرا که بسیاری از امورات شهرداری کرج و شهروندان در وضعیت نابسامان و بلاتکلیفی قرار داشت.

تعلل و سردرگمی شورای شهر کرج به قدری بود که وقتی هم در خصوص گزینه های پست شهرداری به اجماع می رسیدند، تازه مشخص می شد فرد مورد نظر دارای مدرک تحصیلی جعلی و  ناکارآمدی است.

شورای شهر کرج بصورت حیرت انگیزی در زمینه  فرصت سوزی  و اتلاف سرمایه های بیت المال زبانزد خاص و عام شد و چنان عملکردی داشت که در بدیهیات اداره امور شهری نیز دچار نقصان و نوسانات شدید شد. اعضای این شورا بدون توجه به مضررات و خسارات تاخیر و تعلل در اداره شهر همچنان بر طبل بی خیالی می کوبیدند.

سرانجام در پی بی خیالی شورای شهر کرج، فرمانداری کرج با ورود به این موضوع درخواست برگزاری جلسه فوق العاده پیش از انتخاب هیات رئیسه شورای شهر کرج را ارائه داد.

هر چند اعضای شورای شهر با خونسردی تمام سرانجام با این درخواست موافقت کردند، اما متاسفانه امروز نیز این جلسه به دلیل غیبت برخی از اعضای شورای شهر کرج از جمله رئیس این شورا رسمیت نیافت و با وجود تاکید و اصرار فرماندار کرج، برگزای جلسه به وقت دیگری موکول شد.

محمد نبیونی رئیس شورای شهر کرج در گفت وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در این خصوص گفت: «بر اساس قانون، فرمانداری دستور تشکیل جلسه می دهد و شورای شهر با هماهنگی لازم جلسه را تشکیل می دهند. این جلسه تشکیل نشد چرا که اعضا امکان حضور در جلسه را نداشتند.»


بیشتر بخوانید: سکوت رئیس شورای شهر کرج در خصوص ابطال مدرک تحصیلی شهردار 


نکته تامل برانگیز و دردناک داستان بی سرانجام شهردار کرج آنجاست که به دلیل رسیدن به پایان زمان  ریاست محمد نبیونی بر شورای شهر کرج، وی نیز حق مکاتبات رسمی را نداشته و تنها بصورت نمادین بر صندلی ریاست شورای شهر تکیه می زد.

باید توجه داشت که نبود شهردار به تنهایی برای شهر بزرگی مانند کرج معضلی بزرگ و نماد عینی ناکارآمدی و بی مسئولیتی شورای شهر است که البته خلع ید قانونی شورای شهر نیز به آن  اضافه شد  و متاسفانه شهر کرج و ساکنان محجوب آن را با خلأ مدیریت شهری و بلاتکلیفی مواجه کرده است.

مشکلی که به سادگی و تنها با احساس مسئولیت اعضای شورای شهر باید ماه ها پیش حل می شد،  اکنون ضمن هدر رفتن بیت المال سئوالات بی پاسخ زیادی را برای مردم ایجاد کرده است.


بیشتر بخوانید: لجاجت شورای شهر کرج با دستگاه های نظارتی/ شهردار مستعفی سرپرست شد 


سئوالاتی که تک تک اعضای شورای ناکارآمد شهر کرج باید پاسخگوی آن باشند که البته وضع فعلی شهر کرج و نحوه مدیریت آن واضح ترین پاسخ و مهمترین و بهترین دستگاه سنجش برای عملکرد این شوراست.

بی شک نبود مدیریت در راس دستگاه عریض و طویل شهرداری  و همچنین ناکارآمدی شورای کلان شهر کرج علاوه بر متوقف کردن همه طرح های عمرانی و شهری، توان تصمیم گیری در مدیران میانی را گرفته و فضا را برای ایجاد رانت و وقوع انواع فسادها فراهم می کند.

این روزها که کرج به حال خود رها شده، بهتر است فرماندار کرج بعنوان نهاد بالادستی با احساس مسئولیت لازم ضمن انتصاب سرپرستی برای شهرداری، دستگاه های نظارتی را برای نظارت بر عملکرد شهرداران مناطق و نهادهای زیر مجموعه شهرداری فعال و دعوت کند.

گزارش از عاطفه عبدی اینانلو

انتهای پیام/

برچسب ها: شورای شهر ، شهرداری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۰:۱۳ ۰۷ شهريور ۱۳۹۷
چرا وزیر کشور ورود نمیکنه پس . یعنی یه نفر نباید بالای سر اینا باشه که نظارت کنه . خودشون دلبخواهی بیان و برن . راستی چطوره که افراد لیسانس و فوق لیسانس جایی ندارن در اداره امور . بعد چطوری یه ادم دیپلمه همه کاره شهرداری هستش . یعنی واسه استخدام هیچ مدرکی نمیخوان .
شاهد
۲۱:۱۱ ۰۶ شهريور ۱۳۹۷
و در این شرایط بعضی از سازمانهای زیر مجموعه دارند از آب گل آلود ماهی میگیرند .راستی در سازمان آتشنشانی کرج چه خبر است ؟