سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساختمان جدید دانشگاه علمی کاربردی کردستان افتتاح شد

ساختمان جدید دانشگاه جامع علمی کاربردی کردستان با حضور رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور، آیت الله حسینی شاهرودی نماینده، ولی فقیه در کردستان، رئیس دانشگاه علمی کاربردی کردستان و سایر روسای دانشگاه‌ها و مراکز علمی استان افتتاح شد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،محمدحسین امید، رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور در مراسم افتتاح این ساختمان گفت: در حال حاضر کمتر از ۱۵ درصد دانشجویان کشور مهارتی هستند که باید تا سال ۹۹ به ۳۰ درصد افزایش یابد.
وی افزود: بایستی یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر دانشجوی مهارتی در کشور داشته باشیم در صورتی که در حال حاضر حدود ۶۰۰ هزار نفر وجود دارد.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور عنوان کرد: هرچند براساس مصوبه جدید شورای عالی اداری کشور، تعدادی از مراکز دولتی دانشگاه علمی کاربردی در کشور تعطیل شدند، اما ما در حاضر بالغ بر ۶۰۰ مرکز را داریم که ظرفیت پذیرش یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر دانشجوی مهارتی را دارند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کردستان هم در ادامه این مراسم گفت: سال گذشته این ساختمان با کمک رئیس و معاون اداری و منابع دانشگاه علمی کاربردی کشور به صورت خام خریداری شد که اقدام به تکمیل آن کردیم.
تیمور جوادی افزود: زیربنای این دانشگاه یک هزار و ۹۵۰ مترمربع و مساحت زمین آن هم سه هزار مترمربع است.
وی عنوان کرد: این ساختمان در دو طبقه بنا شده که سالن جلسات، آمفی تئاتر، نمازخانه، سایت اداری و ... از جمله دیگر بخش‌های دیگر است.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کردستان با بیان اینکه این دانشگاه نیاز‌های استان کردستان را تا چند سال آینده رفع می‌کند، خاطرنشان کرد: رسالت ما پرورش نیرو‌های ماهر موردنیاز دستگاه‌های اجرایی و صنایع است.
وی با اشاره به اینکه در جهت شناسایی نقاط قوت و نیاز‌های استان، رشته‌های پودمانی جدید را طراحی خواهیم کرد، گفت: این آمادگی را داریم که اگر دستگاه‌های اجرایی نیاز‌های خاصی در برخی از رشته‌ها داشته باشند در راستای رفع نیاز‌های آن‌ها گام برداریم.
انتهای پیام/م

کمتر از ۱۵ درصد دانشجویان کشور مهارتی هستند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.