سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری خراسان رضوی:

واگذاری امور به مردم از مهم‌ترین اقدامات دولت است

مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری خراسان رضوی گفت: امور روستایی که در شهر‌ها در خصوص آن تصمیم گیری می‌شد با تشکیل شورا‌های اسلامی روستایی، به خود روستاییان محول شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ محمدعلی همدمی نژاد مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری در نشستی خبری افزود: این نشان دهنده آن است که دولت تدبیر و امید مدیریت روستا‌ها را به خود روستاییان واگذار کرده است.

وی تصریح کرد: هم اکنون 2 هزار و 540 روستا در خراسان رضوی وجود دارد که دارای شورا‌های 3 و 5 نفره هستند و دفتر امور روستایی استانداری خراسان رضوی بر فعالیت آن‌ها نظارت می‌کند.

همدمی نژاد افزود: با تاسیس دهیاری‌ها اعتبارات مناسبی به آن‌ها تخصیص یافته که هر سال هم فزونی داشته و تنها در سال گذشته 2 هزار و 200 میلیارد ریال اعتبار به دهیاری‌های استان تعلق گرفته است.

وی گفت: در هفته دولت در استان 455 طرح با افزون بر 420 میلیارد ریال اعتبار دهیاری‌ها به بهره برداری می‌رسد و این در حالی است که پارسال این اعتبار اندکی بیش از 300 میلیارد ریال بود.

مدیرکل امور روستایی استانداری خراسان رضوی افزود: اقدام دیگر دولت تدبیر و امید در حوزه روستایی که خیلی چشمگیر است، اعطای تسهیلات اشتغالزاست که به روستا‌ها داده شده است.

همدمی نژاد گفت: پیش از راه اندازی سامانه 'کارا' از محل صندوق توسعه ملی تسهیلاتی به روستاییان واگذار می‌شد که مبلغ آن برای کل کشور 1.5 میلیارد دلار در نظر گرفته شده بود.

وی ادامه داد: این تسهیلات با سود صفر درصد در مناطق مرزی و 4 درصد در روستا‌های غیرمرزی پرداخت می‌شد که بازپرداخت وام‌های 4 درصدی با اقساط درازمدت بود.

مدیرکل امور روستایی استانداری خراسان رضوی گفت: از سال 1396 که ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی ارائه تسهیلات به طرح‌های اشتغالزای ذیل برنامه اشتغال فراگیر از منابع بانک‌های عامل منتخب را تصویب کرد و هیات وزیران هم آیین نامه اجرایی قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری را با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی به تصویب رساند سامانه 'کارا' به منظور تسهیل در فرایند ارائه تسهیلات، در اختیار سرمایه گذاران و کارآفرینان قرار گرفت.

وی افزود: در این راستا طرح‌های اشتغالزا از کل استان خراسان رضوی جمع آوری و به بانک‌ها ارسال شده که طرح‌های خوبی است و اشتغالزایی فراوانی را در روستا‌ها ایجاد کرده است.

همدمی نژاد ادامه داد: 980 دستگاه ماشین آلات سنگین و سبک اعم از لودر، آتش نشانی و حمل زباله توسط دولت به دهیاری‌های خراسان رضوی داده شده که حدود 356 دستگاه آن در دولت تدبیر و امید تحویل دهیاری‌ها شده است.

مدیرکل امور روستایی استانداری خراسان رضوی گفت: استانداری هم به ایستگاه‌های آتش نشانی روستایی تجهیزات می‌دهد و هم کمک می‌کند که توسعه پیدا کنند.

همدمی نژاد افزود: هر دستگاه ماشین آتش نشانی که تحویل روستا‌ها می‌شود 2.5 میلیارد ریال ارزش دارد که برای خدمات رسانی در روستا استقرار می‌یابد و هزینه‌های جاری و پرسنلی این ماشین آلات از محل اعتبارات دهیاری‌ها تامین می‌شود.

وی ادامه داد: 16 نقطه روستایی در خراسان رضوی برای بحث گردشگری تعیین شده که پارسال در 2 مرحله و مجموعا یک میلیارد و 680 میلیون ریال اعتبار به هر یک از این نقاط اعتبار داده شد.

مدیرکل امور روستایی استانداری خراسان رضوی گفت: طرح‌های اجرا شده در نواحی روستایی به علاوه اعتبارات صندوق توسعه ملی که سهم خراسان رضوی از آن حدود 6 هزار و 100 میلیارد ریال است، باعث اشتعالزایی و مهاجرت معکوس می‌شود.
 
انتهای پیام//ج.ر
 

اقدامات دولت در حوزه روستایی چشمگیر است

برچسب ها: دهیاری ، اشتغال
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.