سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کشوری که در آن دخترها به خواستگاری پسرها می‌روند +تصاویر

در یکی از کشور‌های آفریقایی ۷۵ درصد ازدواج‌ها با خواستگاری دختران از پسران انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مراسم خواستگاری و ازدواج در کشورهای مختلف، متفاوت است و بر خلاف رسم و رسوم فعلی حاکم در کشور ما که پسرها به خواستگاری دخترها می‌روند، در برخی از نقاط دنیا عکس این موضوع صادق است. در جمهوری گینه بیسائو کشوری که در قاره آفریقا واقع شده است، 75 درصد از ازدواج‌ها با خواستگاری دختر از پسر صورت می‌گیرد و به قول برخی از جوانان امروزی دختران در ابتدا همسر مورد علاقه خود را انتخاب می‌کنند.

ماجرا از این قرار است که مجلس خواستگاری در جمهوری گینه به این صورت برگزار می‌شود که دختر پس از انتخاب همسر مورد نظر خود، هماهنگی‌های لازم را با مادر پسر مورد علاقه خود انجام می‌دهند و جالب است بدانید که در اغلب موارد پسرها معمولا قدرتی برای مخالفت با این نوع ازدواج ندارند و درخواست دختری که از آن‎ها خواستگاری کرده‎اند را می‌پذیرند.

دختران کشور جمهوری گینه پیشنهاد ازدواج خود با پسر مورد علاقه‌شان را به صورت کاملا علنی مطرح می‌کنند و با بردن یک ظرف ماهی سرخ شده با روغن مخصوص و سس خوش طعم قرمز رنگ تزئین شده و با یک شاخه گل سفید، و البته با هماهنگی قبلی با مادر پسر به منزل او می‌روند.

یک روز پس از انجام خواستگاری دختران جمهوری گینه از پسر مورد علاقه خود، برای دریافت جواب بله دوباره به منزل وی رفته و در اغلب موارد با مثبت بودن نظر پسر، با توافقی بلند مدت میان دختر و پسر، پسر  به دنبال کار و تهیه ملزومات و مایحتاج زندگی می‌رود و پس از آن وارد زندگی مشترک می‌شوند.

 

انتهای پیام/

برچسب ها: ازدواج ، فضای مجازی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۹:۵۷ ۱۸ شهريور ۱۳۹۷
بسیار رسم خوبیه. اتفاقا این رسم باعث افزایش تعداد ازدواجها میشه.
ناشناس
۱۱:۲۵ ۰۷ شهريور ۱۳۹۷
من خودم از شوهرم خواستگاری کردم بهش گفتم که دوستش دارم و علاقه شدیدی نسبت بهش دارم اولش تعجب کرد ولی بعداز مدتی خانواده اشو فرستاد برای خواستگاری و الان دو سال باهم با خوشی زندگی می کنیم .
سعید
۰۲:۲۳ ۰۷ شهريور ۱۳۹۷
خیلی جالبه تو کشور ما هم اینجوری بود هر دختری به خواستگاری می امد باید مهریه پسر را می داد خیلی جالب
ناشناس
۱۴:۳۷ ۰۶ شهريور ۱۳۹۷
دخترهای ما فرق دارند حداقل خوشگل هستند وباید نازشون کشید حالا شما فکرکنید اینا درایران باشند کدوم پسر به خواستگاری می رود.!دخترایرانی ناز وخوشگل هست بایستی نازش کشید .
ناشناس
۰۰:۳۹ ۰۷ شهريور ۱۳۹۷
مهم سیرت آدمهاست نه صورت. این طرز تفکر باعث شده که مصرف لوازم آرایشی در ایران در مقامهای اول دنیا باشه. متاسفم برای این طرز فکر.
هر کس برای خودش زیبایی دارد خدا همه چیز را زیبا آفریده این ما هستیم که بواسطه محدودیت نمیتوانیم زیبایی های خدادادی را درک کنیم.
سعید
۰۲:۲۱ ۰۷ شهريور ۱۳۹۷
پسرهای ایرانی هم خوشتیپ هستند ونیاز به ناز کشیدن دارند
ناشناس
۲۰:۰۴ ۱۸ شهريور ۱۳۹۷
دخترهای اونا هم زشت نیستند.
ناشناس
۱۴:۳۶ ۰۶ شهريور ۱۳۹۷
واي حتي از شنيدن اين مطلب هم آدم احساس شرم و خفگي مي کنه دختر بمونه پير بشه ولي همچين رسمي رو اجرا نکنه
احسنت به رسم خودمون دختراي ايراني
ناشناس
۱۲:۳۵ ۰۷ شهريور ۱۳۹۷
توضیح بیشتر لطفا
ناشناس
۱۳:۵۳ ۰۶ شهريور ۱۳۹۷
چه جالب برخلاف ایران اونجاست
ناشناس
۱۳:۲۶ ۰۶ شهريور ۱۳۹۷
اینو به دخترای ما بگی خودشونو میکشن
ناشناس
۲۰:۱۱ ۱۸ شهريور ۱۳۹۷
از کجا میدونی که خودشونو میکشن؟ با رسمی که ما داریم خیلی از دخترا چون نمیتونن حرف دلشونو بزنند تا آخر عمر بی شوهر میمونند.