سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ادامه نظارت مستمر بر نحوه فعالیت داروخانه‌های بابل

مشکلات ناشی از کمبود‌های دارویی با ادامه نظارت مستمر بر نحوه فعالیت داروخانه‌های بابل تا حد زیاد مرتفع می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، محسن رضازاده معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بابل از فعالیت ۱۲۹ داروساز در سطح شهرستان بابل خبر داد و گفت: نظارت مستمر بر نحوه فعالیت داروخانه‌های زیرمجموعه، مشکلات ناشی از کمبود‌های دارویی را تا حد زیاد مرتفع می‌کند.

وی افزود: داروخانه‌ها تکمیل کننده چرخه درمان بیماران بوده و نیاز دارویی مردم از مراکز شهری گرفته تا دور افتاده‌ترین مناطق محروم را تامین می‌کنند که در این راستا تعداد ۱۲۹ داروساز در سطح شهرستان مشغول فعالیت می‌باشند.

رضازاده گفت: طبیعتاً نقش داروسازان به دلیل مواجهه با مردم در نظام سلامت پر رنگ و حساس می‌باشد، علی رغم مشکلات عدیده که گریبانگیر داروسازان و داروخانه‌ها شده است همواره با صبر و شکیبایی و خوشرویی و با اهتمام در حوزه سلامت و خدمت رسانی در تامین و توزیع دارو فعالیت دارند.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بابل افزود: داروسازان نه تنها در داروخانه‌ها خدمات دارویی و مشاوره دارویی به بیماران ارائه می‌دهند بلکه در صنایع داروسازی توانسته اند نقطه امیدی برای بالندگی این صنعت باشند و به واسطه تلاش آن‌ها شاهد تولید نزدیک به نود و پنج درصد اقلام دارویی مورد نیاز بیماران هستیم.

وی گفت: ۶۲ داروخانه شهری، ۱۵ داروخانه روستایی، ۹ داروخانه بیمارستانی، ۲۰ شرکت توزیع دارو در راستای تأمین دارو فعالیت دارند که معاونت غذا و دارو به عنوان یکی از حلقه‌های مهم درمانی درتهیه، تأمین به موقع دارو‌ها و ارائه مشاوره‌های دارویی لازم به بیماران و گروه پزشکی محسوب می‌شود.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بابل افزود: تلفن ۱۴۹۰ یا ۱۹۰ پاسخگوی هموطنان گرامی در خصوص مشکلات دارویی، اعم از کمبود‌های دارویی و بررسی شکایات دارویی است.
انتهای پیام/آ


تولید بیش از ۹۰ درصد اقلام دارویی مورد نیاز بیماران در داخل کشور

برچسب ها: علوم پزشکی ، حادثه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.