سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لاریجانی در نطق پیش از دستور:

پاسخگو بودن بالاترین مقام اجرایی کشور به ملت حاکی از دموکرات بودن نظام جمهوری اسلامی است

رئیس مجلس گفت: طبق اصل ۸۸ قانون اساسی حداقل یک چهارم کل نمایندگان می‌توانند از وظایف رئیس‌جمهور سؤال کنند.

به گزارش خبرنگار  مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در ابتدای جلسه علنی امروز ضمن تبریک اعیاد فرخنده قربان و قدیر اظهار کرد: یاد شهدای بزرگوار رجایی و باهنر را گرامی می‌داریم که اسوه‌های مدیران انقلابی کشور ما بودند و سمت‌های مدیریتی در بالاترین سطوح را صرفا وسیله‌ای برای خدمتگزاری به ملت تلقی می‌کردند.

وی با اشاره به اینکه شهید رجایی صفت خود را فرزند مجلس و مقلد رهبری و خادم ملت می‌دانست، ادامه داد: آراستگی روحی شهید باهنر او را به اسطوره ادب، تواضع و فهم انقلابی در نظام اسلامی معرفی کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگرچه عمر مدیریت این دو فرد بزرگوار کوتاه بود و جنایتکاران منافق آمریکایی نگذاشتند که ملت ایران از خدمات آنها بهره‌مند شوند، اما این دو بزرگوار همیشه در قلوب ملت ایران ماندگار شدند.

لاریجانی ضمن تبریک هفته دولت به رئیس جمهور و اعضای دولت گفت: امیدوارم در این شرایط حساس با تکیه بر میراث انقلابی شهدای ماندگار دولت علی‌رغم دشمنی‌های رذیلانه‌ آمریکا سفینه انقلاب را با صلابت به اهداف مورد نظر امام (ره) و مقام معظم رهبری و خواست ملت عزیز به ساحل امن برساند.

وی در ادامه بیان کرد: برای حجاج عزیز بیت‌الله که این روزها به میهن اسلامی باز می‌گردند قبولی طاعات را آرزومندیم و از اینکه امسال برای عزیزان امکان مناسبی برای انجام فریضه الهی فراهم شود از دولت عربستان سعودی تشکر می‌کنم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه امروز سوال برخی از نمایندگان در دستور کار مجلس است، تصریح کرد: لازم از به ایشان و برخی از اعضای دولت که در جلسه حضور دارند خیر مقدم عرض کنم و ملاحظاتی را پیش از شروع این دستور کار بیان کنم.

لاریجانی در قانون اساسی طبق اصل 88 آمده است که حداقل یک چهارم کل نمایندگان می‌توانند از وظایف رئیس جمهور سوال کنند و این مسئله حاکی از عمیق بودن تفکر دموکرات در نظام جمهوری اسلامی است که بالاترین مقام اجرایی کشور خود را پاسخگو می‌داند و این ارزش بزرگی برای ملت ماست که همه مسئولان حتی در بالاترین سطوح خود را خادم ملت و پاسخگو در مقابل آنان می‌دانند.

وی متذکر شد: برای ملت ما که دوران طولانی سلطنت وابسته را تحمل کرده‌اند که مسئولان نظام شاهنشاهی بی‌اعتنا به پاسخگویی به ملت بودند و خود را مدیون به قدرت‌های بیگانه می‌دانستند یک شکوفایی سیاسی و بزرگ است که با مجاهدت زیاد حاصل شده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: حال آنکه بعد از 40 سال از گذشت انقلاب اسلامی بسیاری از کشورهای منطقه هنوز گرفتار نظام‌های سلطنتی و وابسته هستند و در این امر فاصله زیادی با نظام دموکراتیک جمهوری اسلامی دارند.

لاریجانی تاکید کرد: همچنین از نمایندگان و رئیس جمهور می‌خواهم که طبق ماده 213 و 113 آیین‌نامه داخلی مطالب خود را بدون خروج از موضوعیت که مستلزم تذکر رئیس مجلس است، بیان کنند.

وی بیان کرد: رعایت انصاف و حد کلام فاخر لازم است که در بیان رهبر معظم انقلاب حفظ کرامت یکدیگر ظهور یافت و انشاءالله بر حسن ظن نسبت به یکدیگر مطالبتان استوار باشند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.