سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تأکید بر گسترش روابط اقتصادی میان ولایت فراه افغانستان و خراسان جنوبی

استاندار خراسان جنوبی و والی فراه افغانستان بر گسترش روابط تجاری،اقتصادی و فرهنگی میان دو طرف تأکید کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ؛در پایان سفر سه روزه والی ولایت فراه افغانستان به خراسان جنوبی استاندار خراسان جنوبی و والی فراه افغانستان در گفتگو با خبرنگاران بر گسترش همکاری های اقتصادی، تجاری و فرهنگی تأکید کردند.

سالنگی والی ولایت فراه افغانستان گفت:ظرفیتهای بسیار خوبی در دو استان خراسان جنوبی و فراه افغانستان وجود دارد که باید این ظرفیت ها را مغتنم شمرد.

وی افزود:در بازدیدی که از پایانه مرزی ماهیرود،منطقه ویژه اقتصادی بیرجند، شهرک صنعتی و دانشگاههای آزاد اسلامی و دانشگاه بیرجند داشتیم ظرفیتهای خوبی برای بازرگانی و بخش علمی و فرهنگی مشاهده کردیم .

سالنگی با اشاره به اینکه آمادگی برای گسترش روابط اقتصادی و فرهنگی دو طرف مهیا است،گفت:باید روابط بازرگانی دو طرف افزایش یابد که در این زمینه تفاهم نامه هایی امضا شد.

والی ولایت فراه افغانستان افزود:از مسئولان خراسان جنوبی درخواست داریم زمینه حضور هر چه بیشتر بازرگانان ما را در خراسان جنوبی فراهم کنند.

وی اظهار کرد:نیروهای انتظامی افغانی و ایرانی چون برادر هستند و ما با تأمین هر چه بیشتر امنیت مرزها از ورود مواد مخدر و قاچاق انسان و همچنین تروریسم به ایران جلوگیری می کنیم.

مروج الشریعه استاندار خراسان جنوبی نیز گفت:درخواستی که والی فراه و هیئت همراه دارند این است که مناسبات و مراودات در مرز گسترش یابد و این تقاضا بهترین عامل برای توسعه تجارت است.

وی افزود:مفاهمه مشترک بین مسئولان حاکمیتی اقتصاد،بهترین عامل توسعه در بخش گمرکی،حمل و نقل،خدمات تجاری و خدمات مسافربری برای سهولت رفت و آمد مسافران و مبادلات تجاری است.

مروج الشریعه بیان کرد:در ظرفیت های فرهنگی و دانشگاهی می توانیم همکاری های بسیار عمیق و گسترده ای را در زمینه تبادلات فرهنگی،مبادلات علمی- دانشگاهی و غیره داشته باشیم.

استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد:شرکت های دانش بنیان می توانند بخش قابل توجهی از استعداد ها و ظرفیت های موجود در ولایت فراه را بارور سازند و همکاری های مشترک داشته باشند.

وی گفت:باید از تمام ظرفیت هایی که در نوار مرز این استان با ولایت فراه وجود دارد و بخشی از آن مشترک است استفاده کنیم.

مروج الشریعه بیان کرد:مرز یزدان،میل ۷۳ و دوکوهانه نهبندان مکمل هایی برای مرز ماهیرود هستند.

وی تصریح کرد:آنچه در توان استان بوده و توسعه پذیر خواهد بود زمینه سازی و آماده سازی زیر ساخت ها است.

مروج الشریعه افزود:زیر ساخت های عمرانی و زیر ساخت های اقتصادی در نوار مرز استان به شدت مورد توجه است.

انتهای پیام/غ

گسترش مراودات بهترین عامل توسعه تجارت

 

برچسب ها: استاندار ، تجارت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.