سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در نقاط شهری و روستایی استان بوشهر

معاون استاندار بوشهر با تاکید بر توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در نقاط شهری و روستایی استان گفت: مشکل بیکاری تنها با مهارت‌آموزی براساس ظرفیت‌های اشتغال‌زایی مناطق برطرف می‌شود.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  مجید خورشیدی بعدازظهر امروز در آئین افتتاح مرکز آموزش فنی و حرف‌های شهرک صنعتی دشتستان با بیان اینکه ارتقای جایگاه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای دوای بسیاری از درد‌های مردم است اظهار داشت: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای دارای اهمیت خاصی در نظام آموزشی است و ارتقای جایگاه آموزش فنی و حرفه‌ای به نفع مردم و دوای بسیاری از درد‌ها است.

وی با اشاره به تجربیات کشور‌های موفق در زمینه آموزش‌های مهارتی گفت: کشور‌هایی توانسته‌اند چرخه تولید و اشتغال را خوب جلو ببرند که سیستم فنی و حرفه‌ای خوبی دارند.

معاون استاندار بوشهر با اشاره به طرح اقتصاد مقاومتی و اهمیت آن در شرایط کنونی بیان کرد: در این سیاست آموزش فنی و حرفه‌ای می‌تواند جایگاه مهمی داشته باشد و یک پایه مهم اقتصاد مقاومتی آموزش فنی و حرفه‌ای است و تعامل آن با صنایع نیز زمینه تولید باکیفت را مهیا می‌کند.

خورشیدی با بیان اینکه بخش مهمی از بیکاری میتواند با ارایه خدمات مهارت فنی و حرفه‌ای به افراد جویای کار رفع شود تاکید کرد: اگر جوانان مهارت‌ها را فرا نگیرند و توانمندی خود را ارتقا ندهد، شانسی کمتری برای اشتغال دارند.

معاون سیاسی، امنیتی، اجتماعی استاندار بوشهر با اشاره به اینکه انتقال فرهنگ ابتکار عمل و خلاقیت به همراه تلاش و پشتکار به جوانان سبب پیشرفت جامعه میشود افزود: آموزش نقشی مهمی در اقتصاد دارد، زیرا معرف نوعی مهم از سرمایه گذاری در منابع انسانی است که با فراهم کردن زمینه‌های ارتقای دانش و مهارت‌های مورد نیاز بازار کار و اشتغال در زمینه‌های مختلف به توسعه اقتصادی کمک میکند.

انتهای پیام/م

مهارت‌آموزی بر اساس ظرفیت‌های اشتغال‌زایی مناطق استان بوشهر ارائه شود

برچسب ها: اشتغال ، بیکاری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.