سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رییس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه ،

این تکانه ارزی تمام تار و پود اقتصاد کشور را درگیر کرده است

رییس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه گفت : متاسفانه این تکانه ارزی تمام تار و پود اقتصاد کشور را درگیر کرده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه کاشفی رییس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه گفت: متاسفانه این تکانه ارزی تمام تار و پود اقتصاد کشور را درگیر کرده است.

وی با اشاره به تجارب گذشته کشور در بحث تغییر نرخ ارز در ابتدا و انتهای عمر دولت ها، گفت: با توجه به این تجارب نباید مجددا غافلگیر می شدیم.

کاشفی توزیع ارز 4200 تومانی را اشتباه دانست و افزود: توزیع ارز با این قیمت نه تنها موجب ایجاد فساد می شود، بلکه تار و پود اقتصاد کشور را دچار مشکل می کند.

وی افزود: از طرفی نمی توان نظارت دقیقی بر قیمت گذاری کالاهایی که با این نرخ وارد کشور می شوند و نیز روند توزیع آنها داشت.

کاشفی تصریح کرد: در همین راستا باید با حذف ارز 4200 تومان به سمت تک نرخی شدن ارز حرکت کنیم.

وی افزود: البته با حذف ارز 4200 باید هوای معیشت و سفره مردم را هم داشته باشیم و در همین راستا پیشنهاد میشود به مدت محدود یارانه مردم تا ایجاد ثبات در بازار افزایش داده شود.

کاشفی به انباشت 60 هزار کانتینر کالا و مواد اولیه کارخانجات در گمرکات کشور هم اشاره کرد و افزود: در شرایط امروز کشور باید روند ترخیص کالا در گمرکات با سرعت بیشتری انجام شود.

رییس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه تصمیمات اخیر ارزی کشور را مثبت ارزیابی کرد و افزود: این تصمیمات تا حدی وضعیت را بهبود بخشیده، اما در این میان برخی بخشنامه های اعلام شده به جای تسهیل گری به مانعی برای بخش خصوصی تبدیل شده که باید در خصوص رفع این مشکلات اقدام شود.

کاشفی در ادامه بر لزوم تمرکز زدایی اختیارات در مرکز کشور تاکید کرد و افزود: امروز برای انجام هر کار کوچک باید به مرکز کشور مراجعه کنیم و مدیران باید مرتبا در رفت و آمد باشند، آن هم در این شرایط نرخ بالای بلیت های هواپیما.

وی افزود: اگر مدیران نماینده وزرا و مسئولین کشوری هستند، باید به آنها برای انجام امور استانی اختیار داده شود.

کاشفی در بخش پایانی صحبت هایش هم با اشاره به قابلیت های مرز در رونق اقتصاد استان، خواستار رسمی شدن مرز سومار به عنوان یکی از مرزهای فعال استان شد.

جهانبخش شکری رییس خانه صنعت و معدن استان نیز با بیان اینکه کرمانشاه نیازمند نگاه ویژه است، خواستار افزایش سقف پرداخت تسهیلات توسط بانکهای استان به واحدهای تولیدی شد.

شکری به واحد پتروشیمی ماهان زاگرس اسلام آبادغرب هم اشاره کرد و گفت: تمام مجوزهای احداث این واحد گرفته شده و خواستار حمایت از این واحد هستیم که می تواند در اشتغال و اقتصاد منطقه تحولی ایجاد کند.

 

 

انتهای پیام/د

 

 

کرمانشاه نیازمند نگاه ویژه است

 

 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.